Visa ett inlägg
Gammal 2013-08-03, 01:37   #51
Viroid
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

En liten genomgång.

Avd 1: De sex första i startlistan gör upp om det hela. Jag tycker inte Overtaker By Sib är någon spik, utan det är snarare löpningsförloppet som avgör vem som vinner. Pampas SIR har man vässat lite på inför det här loppet, och Uhrberg hade gett körlöfte. Rite Key står bra inne i klassen. Vann enkelt i billigt lopp senast, men visade form. Mycket lågt streckade i förhållande till chans tycker jag.

Avd 2: Twins Fairytail tycker jag det kan vara idé att försöka fälla. Hästen är orutinerad, har minst pengar av alla trots två raka segrar, startar från bakspår och kommer behöva göra jobb mot tufft motstånd. Dessutom är det inte Åke som kör. Jag tänker plocka med 1, 2, 3, 4, 5, 6 på systemet här också.

Avd 3: Det kommer bli rejäl körning i det här loppet tror jag, och det finns en hel del dugliga som kan vinna. 3, 5, 7, 8, 9, 11 borde räcka en bit.

Avd 4: Kaiser Broline är lite för stor favorit i mina ögon. Han har gått bra i tre starter nu, men har tidigare visat att han inte gör så många bra lopp i rad. Nu är det lång distans som han varit ute på 4 gånger förut, utan några nämnvärda framgångar. 2, 3, 5, 6, 7 vill jag nog ha med också.

Avd 5: Kallblodslopp med en stor favorit i form av Hulte Magnus. Jag vill gärna ha med 6 & 9 också. Bakom dem är det mycket öppet, så jag chansar och stryper loppet på tre.

Avd 6: Erik satt i Vass eller Kass och pratade om att försöka hålla ledningen med Lotus Elan. Den hästen har vunnit ett lopp av de senaste 19, och jag tror att han släpper ledningen snabbt för att lifta med till en fin peng. 1, 3, 4, 5, 6, 9, 11 behövs nog för att man skall känna sig helt säker.

Avd 7: Det här är ett lopp med en eller många, och jag tror 10 Le Mat är huvudet längre fram än de andra när mållinjen passeras.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat