Ämne: v64 måndag
Visa ett inlägg
Gammal 2013-08-06, 07:14   #73
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45592
Standard

Valde bara att googla nu "Atg sänkt odds ledningen"
Gissa om man inte fick träffar? En tom av Persson själv. Så nog är det fler som reagerat...

http://www.gamblersvardag.se/atg-och...ten-analyseras
Citat:
3: ATG har fått oerhört många klagomål på att vinnare,plats och tvillingodds samt DDodds förändras rejält EFTER att loppen har startats, påfallande ofta har oddsen förändrats mest på ledande häst i loppet. Oavsett orsak(ATG anger serveruppdateringar) så är detta en källa till stark misstro och irritation hos kunderna och följaktligen bör spelstopp förändras så att alla odds som visas när starten går är de odds som utbetalas!
http://perssonbloggar.se/2012/11/ar-...oss-pa-pengar/

Citat:
Under lång tid har vi sett hur oddsen på hästar, ofta de som leder, sjunker dramatiskt mitt under loppen. Igår var det dags igen. När starten gick i den åttonde V86-avdelningen stod Orione Spin i elva gånger pengarna. Efter 1.000 meter, med Orione Spin i ledning, hade oddset sjunkit till 8,70.

- Det här händer alltid på en häst som finns i ledningen, inte på den som ligger åtta, säger Kent som är ordentligt upprörd efter gårdagen på Solvalla.

- Jag spelade 200 kronor på Orione Spin till elva gånger, trodde jag. När halva loppet var kört stod han helt plötsligt i 8,70.

Samma sak hände tydligen i amatörloppet där ledaren Southwind Tequila sjönk från 5,20 till 4,20 under loppet – som hon också vann.

- Det här är förbannat otillfredsställande, är det någon som sitter och luggar oss på pengar, säger Kent.

Vi har sett liknande händelser under en lång tid. Och vi lär få uppleva det även i fortsättningen. ”Lära oss att leva med det”, som någon potentat på ATG uttryckte sig.

Spelare är nämligen inte som andra kundgrupper, det fortsätter att spela oavsett hur illa spelbolagen sköter sig – och missköter kunderna. Det vet ATG, och andra spelbolag, förbannat väl om.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+3)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat