Visa ett inlägg
Gammal 2013-08-06, 21:43   #109
Viroid

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sandro Visa inlägg
Precis min tanke också och fler och fler bolag har dragit upp trav på oddslistorna så vi får hålla tummarna.

Jag skulle inte ha något emot om det var 10 talet lopp heller, kostnad / rad 2-3 kr och ALLTID garanterat en viss summa till den som har 10 rätt OM den är ensam.

Om ingen är ensam med 10 så byggs jackpoten på tills den går ut om det så ska ta 2 år innan någon är ensam.

Utdelning endast på 8,9 och 10 rätt.

Skippar dom loppen med jättefavoriter så kan det ligga bra pengar i potten hela tiden.
Det skulle nog inte locka någon alls att spela det, ärligt talat. Det finns väl risk att det tar decennier innan någon är ensam med tio rätt om du skall ha det radpriset.

Jag tror också att man måste ha med småspelarnas pengar för att streckspelen skall bli intressanta att spela på för större spelare. Om det bara är stora bolag med 50.000 rader och uppåt som ligger och tävlar mot varandra så vet de att de är förlorare i längden i form av spelavdraget. Men finns det småspelare med som procentuellt sett får mindre tillbaka per satsad krona (rent statistiskt) så blir det mer intressant. De här stora robotspelarna som härjade idag förstör inte så mycket för småspelarna, det hade troligen blivit jackpott på 4 & 5 rätt idag i alla fall. Däremot förstör de för de lite mer seriösa spelarna som sopas av banan och tycker streckspel är ointressant.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat