Citat:
Ursprungligen postat av Viroid
Det skulle nog inte locka någon alls att spela det, ärligt talat. Det finns väl risk att det tar decennier innan någon är ensam med tio rätt om du skall ha det radpriset.
Jag tror också att man måste ha med småspelarnas pengar för att streckspelen skall bli intressanta att spela på för större spelare. Om det bara är stora bolag med 50.000 rader och uppåt som ligger och tävlar mot varandra så vet de att de är förlorare i längden i form av spelavdraget. Men finns det småspelare med som procentuellt sett får mindre tillbaka per satsad krona (rent statistiskt) så blir det mer intressant. De här stora robotspelarna som härjade idag förstör inte så mycket för småspelarna, det hade troligen blivit jackpott på 4 & 5 rätt idag i alla fall. Däremot förstör de för de lite mer seriösa spelarna som sopas av banan och tycker streckspel är ointressant.
|
Jo självklart är småspelarnas samt alla dessa harry boy köpares pengar viktigt att ha för att bygga något men det känns som att dom skjuter sig i foten på atg då vissa som verkligen försöker se seriöst på travspelandet säkerligen tappar en hel del av lusten och intresset för just V64 när det är jackpot 3/5 dagar i veckan och på jackpot dagen är det 1000 kr på 6 rätt, 30 kr på 5 rätt och 9 kr på 4 rätt.
Något har ju blivit helt galet det inser nog dom flesta utom just folket hos atg, ojämna lopp kanske eller vad det kan bero på?
Varför inte plocka bort dessa lopp med 90% favoriter från V64 och sticka in lite jämnare lopp.
Jag menar dom som är travintresserade dom kommer ju se loppen oavsett om det är lopp 1 innan V64 eller V64-1 och småspelarna som du så fint säger kommer ju fortsätta gå till lokala atg ombudet och rätta sin lapp dagen efter eller läsa tidningen på morgonen och rätta sin lapp precis som det ser ut idag
Det är ju bara små små detaljer som atg behöver ändra för att få upp spelintresset också, visst det fungerar att locka med jackpot dag ut och dag in men tillslut kommer ju fler och fler reagera på hur sjukt ojämna loppen är och dåliga utdelningarna är.
Jaja det är bara mina ord, alla har rätt till sin uppfattning
Sedan det jag skrev om något liknande streckspel hos nätbolagen vara bara en mall av hur det tex kunde se ut.