Citat:
Ursprungligen postat av KP
Cc det finns andra sätt än Skype. De som pysslar med dom har fortfarande inte uppdaterat sig. Det traditionella sättet var som du beskrev det. Det sättet är även dyrare för dig som kund, agenten tar för stor del i provision. Dessutom är det olämpligt vid live.
Nu (några år tillbaka) finns interface som är kopplade via API till bolagen. Pinnacle åkte dit på det för att de erbjöd API så att personer kunde kringgå landsspärren, slutade väl med razzia eller liknande? Men de kör fortfarande iaf.
Men du lägger iaf spelen själv, får spelet bekräftat på under sekunden med slipnr osv. Det finns interface som även är kopplade till flera bolag samtidigt och låter dig lägga spel på samtliga bolag samtidigt. Du ser odds, du ser maxinsats hos varje bolag m.m. Så de som är kopplade och följer varann oddsmässigt på vissa marknader tex singbet>188bet hinner ej justera och du får igenom dina spel. Fördelen är att du har mycket lägre avgift/com. Du kan komma ned till runt 0,0025 i oddsenheter i avgift beroende på din omsättning.
Jag la upp en bild på ett sådant interface i någon rek jag la upp för ett tag sedan, den som är nyfiken och söker han finner 
|
Jupp, helt sant att det finns API! Men agentkommisen där jag spelar är runt 0,3% och jag föredrar att köra Skype fortfarande då jag ofta får odds högre än marknadsodds. Med API-kopplingen jag testade med annan källa än den jag använder så var jag tvungen att lägga spelet fysiskt innan det var matchat. Servicen jag har innebär att de kollar med mig innan de lägger spelet, linan kan ju ha ändrats rejält under tiden. Live kör jag nästan enbart på Betfair, finns tyvärr inget annat bra alternativ egentligen.