Spel numero uno och dos blir följande:
| 2013-08-11 20:35 | PGA | Adam Scott vs Henrik Stenson |
ML |
4TH ROUND |
1 |
2.110 |
Här tycker jag vi har en klassisk coinflip. Stenson är stekhet för tillfället och har tre raka topp 3 placeringar i bagaget. Nu ligger han på tredje plats i PGA mästerskapet inför sista rundan och har spelat solid golf med samtliga rundor under par (68-66-69). Scott, som är en spelare i världsklass, inledde med en 65-runda men efter 68 dagen efter blev det +2 igår (72). Han är nu fyra slag bakom Furyk och måste ta en del risker för att komma ifatt, och det öppnar förstås dörren för misstag. Som sagt, Stenson är på inget sätt en solklar vinnare i denna duell men ges det 11 punkter över 50-50 så tar jag det.
| 2013-08-11 22:10 | MLB | Seattle Mariners vs Milwaukee Brewers ÖVER |
Ö 7 |
FT+OT |
1 |
2.020 |
King Hernandez släppte sex runs i sin senaste start mot Blue Jays (dock endast tre earned). Det blev bara 5 IP, ovanligt for honom. Brewers vann stort igår och trots stora hål i uppställningen denna säsong så tror och hoppas jag att de kommer fortsätta att träffa bollen ikväll, särskilt om de kan möta Mariners relativt usla bullpen tidigt. Peralta har inte spelat bra på slutet (5.40 ERA de senaste tre) och Mariners kan nog få in ett par runs minst. Hemmalaget är 8-2 i O/U de senaste tio.