2013-08-17, 07:44
|
|
Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 803
|
Citat:
Ursprungligen postat av Viroid
Det finns en del tacksamma favoriter att försöka välta:
I första är det fyra hästar som går upp i gulddivisionen om de vinner: Kaka A.T., Democrat, Uranus de Tyrole och Rocky Race. I ett jämnt spelat lopp så tror jag man skall gå på hästarnas vinnarinstinkt och därför spikar jag No Deal och har därmed kopplat greppet på kollektivet.
I andra är Rolling Stones streckad på 80% just nu. Samtliga i Vass eller Kass tyckte det var en dålig spik. Man får väldigt bra betalt om någon annan än Rolling Stones eller Djali Boko vinner.
I tredje är Sanity stor favorit, trots att han inte vunnit ett lopp sedan den 21:a September förra året. Då vann han ett snabblopp på Rommetravet. Jag ser Hard Livin som ett fynd i loppet, Noras Bean är mycket streckvärd, och Monster Drive också. Nu mer lite internationell erfarenhet i kroppen.
I fjärde har kollektivet gjort Twigs Fairytale till favorit, från spår 8. Minst rutinerad, men naturligtvis en oerhört bra häst. Här tror jag att man kan strecka på lite, för det kan mycket väl bli favoritfall.
I femte är Mellby Viking favorit, men från spår 8. Det kan bli lång väg att gå. Streckar man på skall Super Ariel med.
Sjätte ser en stänkrädd D'One som favorit från spår 1. När det är 800 i förstapris kan man ju tänka sig att t.ex. Air Frame laddas för att försöka ta spetsen, och sätta favoriten på hal is.
I sista är Le Mat favorit, men blir väl över från innerspår. Ulm Karsk kvalade in till ännu en bronsfinal förra veckan. Svårt att hitta streckfynd, men Björn Goop från spår fem med en 5%-are som vann på V75 för några veckor sedan tycker jag är intressant.
Sammanfattning: Så länge favoriterna inte vinner kan det bli riktigt fina pengar även om vinnarna inte finns så långt ner på strecklistan.
|
Du har rätt i att det ser mycket svårt ut. Men vilka spikar rekommenderar du då?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|
|
|