Visa ett inlägg
Gammal 2013-08-17, 14:00   #92
Mangan

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 67
Standard

Tycker det är en av de svårast omgångarna på länge och svårt hitta bra spikar.
I onsdags satte jag enkelt On track piraten som spik till 16%.
Genom att han fick en inte helt oväntad lucka var det inget snack om saken.

Den här omgången tycker jag det känns svårt att hitta spelvärda spikar och blir ofta lite tråkigare med kort upplopp.

Men för att någonstans försöka hitta vettiga spikar med bra streckprocent blir mina tips följande:

Avd 1: Credit Fayline - har visat att det är en häst att räkna med framöver och har en fin styrka. Tror därför att det är få som vågar utmana tidigt i loppet då dem kommer att få en rejäl körning för att försöka överta täten. Credit Fayline borde därför få gå ostört i ledningen och med kort upplopp och ett högt tempo i slutet av sista bortre kommer det inte vara något snack om saken.

Avd 5: Här hittar jag nästa spik med bra spelvärde på. Även om Mellby Viking troligen är en välförtjänt streckfavorit tycker jag inte det ligger värde i att spika honom. Spår 8 är spår 8 och det är Örebros bana som gör att det känns som att spår 8 är sämre än normalt. Mellby Viking måste vara riktigt grym för att vinna.
Jag väljer därför att plocka bort Mellby Viking för atti stället spika Zinedine Bob. Stallet låter optimistiskt och efter insatsen på Rättvik är han ett givet steck på kupongen. Tittar man sedan på omgången i övrigt inser man att det gäller att hitta fina spikdrag om man ska vara med då jag tror många favoriter är alldeles för överspelade och kommer att leverera i underkant. Zinedine Bob blir därför spiken som knyter ihop systemet och möjliggör att man sitter och ler när favoriterna i övrigt förlorar mot mina drag i de andra loppen.

Kanske dags att börja kolla på semesterresor redan nu då det känns som att det blir bra utdelning idag.
Mangan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat