Supercupfinal i kväll!
Atletico tar emot Barcelona hemma på Vincente Calderon i den första av 2 fighter.
Man har spetsat truppen riktigt bra inför denna säsong och "Cholo" har haft ytteligare några månader att sätta sin prägel på laget. Och man har aldrig haft en sådan hård försäsong som nu, det märktes tydligt sista 20 mot Sevilla när man vinner matchen.
Spelare som kommit in är David Villa, Demicheles, Héctor Hernández , Roberto, Daniel Aranzubia, Baptisao, Gimenez. Alltså en skön blandning av rutin och talanger.
Den sistnämnda Gimenez gjorde ett så bra U20 VM att han knappt hann landa i huvudstaden innan man vart nedringda av storklubbar som var villiga att öppna plånböckerna. Men Gimenez ska som tur var ingenstans.
Vidare är det bara en tidsfråga innan Oliver Torres tar en startplats i elvan. Han har imponerat länge nu och efter inhoppet mot Sevilla i söndags har Barca fått upp ögonen för denne och gått ut i princip och sagt att"vi kan när som helst plocka in han" VIDRIGT!
Senast Atletico-Barca gick under linan var 2005. Senast man vart nollad av Barcelona hemma var 2007 och har således gjort minst en kasse i varje match sen dess. Och med tanke på förutsättningarna så ser jag ingen anledning att detta inte händer igen.
Man har en minst lika bra trupp i år om inte bättre, visst har Falcao lämnat men Diego Costa har bara blivit bättre och ihop med Villa kommer dem utgöra ett bra komplement.
Båda lagen gör mål till 1.62 betfair 5 units.
Anfallen har börjat komma kring kanterna när man vet att stora Costa står in i boxen.
Mot Sevilla slutade hörstatistiken 1-9 i Atleticos favör och att man minst grejar fram minst 5 hörnor hemma ser jag som högst troligt!
Oddset har sjunkit tyvärr från 1.80 till 1.72 men tycker fortfarande att det är värde i detta och jag går in med 6 units.
De senare spelet är hämtat från bet365.
Senast redigerad av Rojiblanco den 2013-08-21 klockan 18:35.
|