Citat:
Ursprungligen postat av one
Peking-DIF är jag enig med dig om, känns bra med 3 resultat på varje lag, Allsvenskan är Allsvenskan... Eventuellt blir Kujovic klar för IFK till matchen och det ska väl vara en förstärkning med tanke på vad man har tappat framåt under sommaren.
Esbjerg-St Etienne, här är min första känsla att det blir målsnålt. Har svårt att se Etienne göra 3 mål och håller nog med Slindoffer där att 2:an på Danskarna känns bättre.
Elfsborg-Nordsjälland är jag enig med dig om, känns täckt med 0,1,2,3-0,1,2.
Tromsö-Besiktas tycker jag också ser ut som du "prickat" bra  Skulle eventuellt vilja ta bort reduceringen.
Nu ser vi till att sätta den här!!
|
Om vi är överens om favoritskap i vissa matcher så är ju ett alternativ till att reducera borta hemma-/bortaseger att ta bort 0:orna på St Etienne, Elfsborg och Besiktas.
Jag skulle dock vilja ha kvar nollan på St. Etienne. Är inne på att Djurgården gör mål och kan tänka mig 1,2 där, även om det är ett visst risktagande.
För att hålla igång diskussionen så kontrar jag med ett eget förslag. Det hamnar dock på 4608 rader, men jag blir inte riktigt klok på det annars
Resultaten inom parentes är förslag, bara ett av dessa ska vara med.
IFK Nkpg - DIF: (0),1,2,3,(4) - 1,2
Norrköping har riktigt bra form och har visat att man klarar sig utan Khalili och Thorvaldsson. Samtidigt släpper man allt som oftast in mål (alltid på hemmaplan) och DIF har ju egentligen kapacitet för att göra mål, även om man bara mäktat med 3 mål på 9 bortamatcher. Det är väl konstgräs på Tele2 Arena så Peking bör inte ha någon större fördel av att Parken har detta underlag. Inte säkert att Begovic är en förstärkning från första matchen. Lagen möttes för en månad sen på Stadion i en match som slutade 1-2.
Esbjerg - St Etienne: 0,1,2,(3) - 0,1,2,3
Har inget att tillägga till vad som redan sagts om matchen. Bestämmer vi oss för att det är målsnålt så plockas Etiennes 3:a bort till förmån för ytterligare ett "parentes-tecken".
Elfsborg - Nordsjaelland 1,2,3,(4) - 0,1,2 (Bortaseger bortreducerad)
Elfsborg har visat sig bra i Europaspelet men går knackigt i AS. Nordsjaelland kan vara på väg att räta upp skutan efter en bedrövlig inledning på säsongen. Man har spelat oavgjort mot Köpenhamn och slog nu senast Ålborg med 2-1. Nordsjaelland är enda danska lag som spelar sina matcher på konstgräs så underlaget bör inte vara en fördel för Elfsborg. Tror ändå boråsarna är snäppet bättre hemma.
Tromsö - Besiktas 0,1 - 1,2,3,(4)
Ska vara klasskillnad och Besiktas kan nog göra ett par mål här. Tromsö är dock mitt i säsongen och snittar 2 mål/match. Långresa för turkarna som förra säsongen var målrika åt båda håll. skrällraden har 1,2 på hemmalaget.