Visa ett inlägg
Gammal 2013-08-21, 22:08   #133
Wagner
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2212
Standard

Dags att baka pizza.

Beställa pizza är lite som fiskdamm. Man vet aldrig vad man får så därför gör man den själv.

Själva degen är inga konstigheter. Själv har jag något recept från Jamie Oliver men det går säkert att googla fram något som passar. Tomatsåsen ligger det heller ingen ingen hjärnkirurgi bakom. Köp en burk hela tomater och koka ihop efter bästa förmåga.

Sen bakar ni ut pizzor av degen och lägger på såsen. Som efter det ska in i frysen. Sen när ni är sugna är det bara att plocka fram så mycket ni ska ha. Men först...

Ugnen: Vänd en plåt upp och ned och ställ i nederkant på ugnen som ska vara 275 grader.

Osten: Ingen färdigriven margarinost, då kan ni lika gärna ringa turken på hörnet. Nej riktig ost ska det vara. Ser ut så här.
Spoiler:


Sen är det bara att lägga på efter tycke och smak. Gillar man kebab så gäller denna, ser ut som på bilden. Är ju inte lika viktig som osten. Men varför snåla och dom där småbitarna är rätt äckliga även om resultatet blir okay när man stekt på dom. Dom här behöver bara en kort svettning i stekpannan.
Spoiler:


Lägg den frysta degen på ugnsgallret så är den lätt att skjuta över till den heta plåten i ugnen. Man får vara lite snabb, för tinar den för mycket blir det ett helvete att få över den på plåten, så riv osten och ha fyllningen klar innan ni plockar ut den från frysen. Efter cirka 8 min är hela härligheten klar. Inte så krångligt som det låter och ett kärt besvär om ni som jag lever för att äta och inte äter för att överleva.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat