Visa ett inlägg
Gammal 2013-08-29, 14:03   #239
Rickart

Rickarts avatar

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 2726
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Jo det händer verkligen. Därför har jag även skrivit att detta är ett aktuellt EXEMPEL. Samtidigt tycker jag det är intressant vad som kan göra att en häst under en så kort tid i ny träning och dessutom bara "lätt jobbad" kan komma ut som en ny häst. Tror inte den under hela sin karriär sett sådär ut som igår i ledningen.
Hästen har varit ute i elitloppet men jag tror den aldrig varit spelad under 10x pengarna i gulddivisonsklass. Egentligen är det absurt att den fick vara med i elitloppet om man t.ex. jämför med Harry Haythrow i år som inte fick vara med men gjort många klart bättre lopp i samma anda som Dileva Käll. Va egentligen EN prestation som tog den till elitloppet. Om jag kommer ihåg rätt så va det loppet där Caballion krossade allt från dödens på en megasnabb bana och gallopera i klar ledning på upploppet och Brioni vann. Dileva Käll kom tvåa på bra tid 1.10.0 efter invändig resa och lucka när alla stannade.
Samtidigt så får du det att låta som om den inte mötte något alls. Caddie Comet har varit ute mot toppen hela året, Womanizer har varit riktigt bra och kört in 1 miljon i sommar. Iceland stod i samma elitloppsförsök som Dileva Käll och va spelad till 4,6 gånger pengarna i jämförelse med Dileva som stod i 31 gånger pengarna. Motståndet va inte topeliten men ändå ett guldivisionslopp. Ett motstånd hon aldrig slagit tidigare.
Ja, då minns du mer än vad jag gör iaf, jag minns Nybrinks förtvivlan om att Dileva Käll fick en inbjudan på slutet, jag höll med honom...

Men vadå exempel? Jag förstår inte hur du menar att du i samma andetag som du skriver om doping och Dileva Käll inte tycker att du antyder eller misstänker doping för just denna häst. För det blir den underliggande förståelsen för alla som läser ditt inlägg, trots att du säger att du inte vill anklaga någon.

Appropå detta med pedofili som alltid är så aktuellt.
NiklasJ såg jag igår i en lekpark, han hade inget barn med sig och såg väldigt glad och närgången ut mot alla barn. Jag vill inte anklaga någon, men varningsklockorna ringer.

Alla som läser det där kommer ju utan tvekan att reflektera över möjligheten att du är pedofil, en del kommer kanske tom tro på mig, en del skratta åt det, men vad jag gjorde var ju att trots min friskrivning, få många att tänka på dig och pedofili i samma mening. Tänk på vad du skriver, eller hur du skriver, det är inte okej att antyda eller sprida rykten på det sättet, iaf har jag en högre moralisk kompass.

PS. För att förtydliga för alla som går igång på antydningar har jag verkligen inte sett NiklasJ i en lekpark opassandes tassa omkring, absolut inte!
Rickart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat