Visa ett inlägg
Gammal 2013-08-30, 14:13   #138
sskssk
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Försök att lägga in en färsk deg med fyllning på en plåt som håller 275 grader, återkom sen och berätta hur det gick.

Sen är det praktiskt att göra flera pizzor åt gången. Att sätta en deg, som tar 2 dar, för en pizza känns lite väl pretentiöst.

Tanken är att allt ska vara så djävla hett som möjligt. Lägga en färsk/fryst deg på en kall plåt och skyffla in i ugnen ger inte alls samma resultat.
Har herrn några bra tips på hur man skyfflar in den färska degen med tomatsås i frysen då?

Ryggade ditt "recept" idag på morgon och om man bortser från hur oestetiska pizzabottnarna blev, så kan jag meddela att det var inte så där överdrivet smidigt att få in dom i frysen (misstänker att du trollat), hur som ligger mina kantiga pizzabottnar i frysen nu med bakplåtspapper imellan, misstänker att jag kommer få lite problem med dom när det är dags att slänga in pizzorna i ugnen om några timmar.

Inte fick jag håll i rätt ost heller, hade bara 6månaders lagrad på ica, men kompenserade det med att göra en riktig hjärnkirurgisk tomatsås istället så hoppas det går jämnt ut.
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat