Visa ett inlägg
Gammal 2010-04-03, 17:38   #1
Boone
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Baseball for dummies! [LÄS innan du frågar något]


MONEY LINES (välj sida)

Om du är grön på att betta baseball är en av de första sakerna du märker att det inte är några poängspreads inblandade. Betta baseball involverar odds som r representerade som en Money Line. Money Line är odds uttrycka så att om du bettar på en Favorit kommer du få betta mer än en krona för att vinna en krona och när du bettar på en Underdog kommer du att få tillbaka mer än en krona när du bettar en krona. I amerikanska odds är alltid favoriterna uttrycka med ett minus framför och underdogsen alltid med ett plus framför. Vill du lära dig mer om hur amerikanska odds fungerar kolla då upp spelskolan.

Låt ingen lura i dig att sidan du bettar din baseball på inte spelar roll. Det är extremt viktigt att ha en bra sida (PinnaclesSports, 5dimes, Bookmaker) för att kunna få det bästa oddset och därav höja sitt ROI. Europeiska bookies är generellt sett dåliga på att släppa bra MLB-linor, men de är och andra sidan rätt sega på att justera linorna så man kan hitta kap även på dem. Tumregeln är att alltid kolla runt efter bästa linan!

PITCHERS

Eftersom pitchern är en av de viktigaste positionerna kommer linorna eller oddset vara baserat till stor del på vilken starting pitcher det är som står listad. Genom detta har det öppnat upp sig för fyra val när man bettar baseball (beroende på bookie).

Listad pitcher - Ett baseball bet är lagt med kravet att båda de listade startpitcharna kommer att starta. En pitcher bedöms ha startat om han kastar den första pitchen i matchen för sitt lag. Om en, eller båda, av de listade pitcherna inte startar matchen kommer matchen voidas och bettarens pengar återbetalas.


Specifiera ett lags pitcher - Ett baseball bet med kravet att den pitcher för det lag man har valt startar. Så länge som den pitchern startar för laget du har bettat på har du ett levande spel på matchen utan att det spelar roll vilken pitcher som startar för motståndarlaget.

Team action - Om du bettar på ett lag utan att specificera pitcher så är ditt bet levande oavsett vem som startar för lagen.

Team action mot listad pitcher - I denna situationen kan man placera ett bet på att motståndarlagets pitcher måste starta, samtidigt som man inte har något krav för lagets pitcher man själv spelar på. Bettet är levande så länge som den pitcher du har låst till motståndarlaget startar matchen för dem.

TOTALS

Baseball-totaler är ganska lättlästa precis som fotboll eller basket. Totalen refererar till de nummer av runs båda lagen kan producera under hela matchen. Bookies inkluderar vanligvis extra innings till totalen om det nu skulle visa sig att matchen är lika efter 9 innings. Båda listade pitchers måste starta för att ett totalbet ska vara levande. Om en, eller båda, av de listade pitcharna inte startar eller om den avbryts för tidigt (ex: regn) så kommer bettet att voidas och pengarna betalas tillbaka.

Förekommer även totals för halva matchen, då räknas alla runs in från de 4.5 eller 5.0 första innings.

RUN LINES

Run line är det samma som handikapp, fast i baseball är alltid runline på -1.5 runs och +1.5 runs beroende på favorit och underdog. På det sättet kan man ofta få en moneyline favorit att bli en run line underdog eftersom de nu måste vinna med minst 2 runs istället för som money line; bara vinna matchen. Samma regler applicerar på både totals och run lines: listade pitchers måste starta och matchen kan inte sluta för tidigt.

-----------------------

Vi börjar med detta. Kommer skriva mer utförligt allt efter att jag får tid.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat