Citat:
Ursprungligen postat av draken
jag ger mig. Såklart ligger det högsta spelvärdet i att spika omgångens i särklass största favorit som alla spikar inklusive Harry Boy. Ber om ursäkt att jag tänkte fel.
|
Så när du tänker spelvärde räknar du aldrig in chansen som hästen har att vinna utan bara hur alla andra spelar eller hur en harry boy ser ut?
72% är väl ändå 28% som försvinner och ser man den som given vinnare så måste väl ett "bort plock" på 28% helt gratis vara mer än ok, behöver inte vara svårare än man gör det.
Spelvärdet i streckspelet ligger väl ändå i det totala hur raden ser ut efter 7 körda lopp?
Spelar mindre roll om man spikar 1-2 mest streckade i omgången om man ändå lyckas hitta 3-4 vinnare under 10% eller liknande så har man ju gjort det så lätt som möjligt för sig.
Allt beror ju på hur systemet i sin helhet ser ut, spikar man tex dessa 2 så kanske man låter bli att ens ha med någon av dom 1-3 mest streckade i övriga lopp.
Roligt med folk som inte kan snacka upp en omgång utan ska lägga sig på rygg och säga : jag ger mig som någon barnunge om man anser att någon tycker annorlunda.