Visa ett inlägg
Gammal 2013-08-31, 18:38   #10
Wagner

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2252
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hilding Visa inlägg
Helt riktigt. Nätomsättningen hos det fåtal spelbolag som erbjuder trav är garanterat väldigt ringa. Dessa fakta skulle exempelvis Anders Ström kunna redovisa i media men han sitter ju på 2 stolar här, som ägare till 100+ hästar och ett oerhört travintresse.

Det som skett är istället att den yngre generationen (exempelvis sharps-medlemmar) har ett gigantiskt spelutbud att välja från. Svenskt trav med nuvarande spelavdrag är inte tillräckligt konkurrenskraftigt. Återväxten bland travintresserade är oroväckande låg.

Pudelns kärna, och syftet med nuvarande debatt och utspel från travtränare m.fl. är givetvis att sänka spelavdraget på trav. Får ATG bättre villkor med sänkt toto-skatt kommer det självklart öka intresset för travspel.
Jag är inte så säker på att det har så stor betydelse.

För som det påpekades i veckan. Svenska Spel ökar medan ATG tappar och SS är inte direkt kända för bra villkor. https://www.sharps.se/forums/269667-post2.html

Och dom som vi vill ska bidra har oftast ingen aning om vad totoavdraget ligger på. Dom skulle inte ens förstå frågan. Det räcker väl med att veta vilka som vinner? För inte kan jag tänka mig att en eventuell sänkning av viggen kommer bli någon snackis i fikarummen.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat