Visa ett inlägg
Gammal 2013-09-01, 07:55   #70
Viroid

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Alkolås på tangentbord vore kanske inte en så dum affärsidé... :-)

Avd 1: De som står på start kan vi glömma. På första tillägg tror jag vi hittar vinnaren. Rooibos har en enorm kapacitet, men är bara 4 år. Laurier Dag har springspår och kan Robban träffa rätt sitter han kanske i spets rätt så tidigt. Just Magic och Live Edwards är två hästar med kapacitet att skrälla om de får en bra löpning. Juggle Face har ju gjort det bra i några längre lopp nu, men det är tufft att runda ett helt fält.

Avd 2: Grumetti kan vara en spik eller kanske en utgångshäst i alla fall. På Vass eller Kass pratades det om Jullex Dante och Picture F.H. som också är tänkbara motbud. Search Launcher nämns med respekt, och jag tycker Occasion Kronos är en kapabel häst som jag gärna vill försöka få med på ett hörn av systemet.

Avd 3: Ett mycket öppet lopp. Jag tycker det är fegt att helgardera lopp, men skall man börja ta bort hästar här får man läsa på mer under förmiddagen.

Avd 4: Edwin Ice kan kanske hålla spets, och blir det inte tokkörning för den så är chansen god. Handler måste väl dock försöka köra för att komma i en vettig position (då den blir farlig), och även utifrån lär det laddas en del. Padania Zeta var en ny häst när man provade barfota senast. Remember Laser vet vi vad den kan, och Namale Kronos likaså.

Avd 5 Derbystoet: Fascination vann uppfödningslöpningen som tvååring och har sedan dess i princip fått tävla mot årgångstopparna eftersom startprissumman varit så hög. Har gjort det väldigt bra, och är utan tvekan kullens topp, har mest hårdhet och klass. Men, form slår klass ibland, och det kan vara vettigt att ta med de övriga försöksvinnarnam liksom MT Harmony och Bailey Sweet Grim.

Avd 6 Derbyt: De har slagit varandra fram och tillbaka, men mest pengar har Quid Pro Quo. Spår fem är inte så dumt, och jag tar ställning och spikar den. Det är många bra hästar med chans och det skall bli en fröjd att se detta lopp.

Avd 7: Playing Tua och Ella Håleryd är två damer som brukar vilja vara med. Får Quadrille bestämma i täten blir den naturligtvis jobbig att ta ned. Lovers Lane och Wiss Shadow är bäst inmatchade, och Åke valde att köra Hey Honey.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ingo73 (+5), Trinity (+5)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat