2013-09-02, 21:07
|
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av spalato
Lämnar in ett tidigt system (som vanligt). Här kommer min snabb-analys.
V75-1
4 Digital Darling har nu fått ett framspår och laddas mot front. Trots kuskminuset, går jag ut hårt och chansspikar. Trägen vinner. Hela vägen nu, Marcus!
V75-2
6 Krypton Eye har kraftig uppåtform. Intressant med ny kusk i Erik Adielsson. Från springspår kan dt bära långt. Hela vägen? 3 Twin´s Fairytail har toppform, och kan absolut vinna.Tar även med 11 Pave the Way, som vann på aktuell distans senast.
V75-3
3 Panne De Moteur kommer att spikas av många, men efter urladdningen senast är man kanske inte lika vinnarbenägen? 6 New Line fick en genomkörare över lång distans. Åke utmanar säkert. När två träter kan 4 Monster Drive komma in i matchen. Sylvass spurt senast! 5 Oracle får en ny kusk i Daniel Olsson. Skräll?
V75-4
2 Romeo Lavec vann med ny balans senast från ett åttondespår. Givet streck! 5 Royal Apanage börjar hitta formen och ska räknas tidigt. 11 Elegant vill jag varna lite för. Haft lite otur ,och segern kan komma nu istället. Se upp!
V75-5
7 Ulvsås Brasse kan vara lösningen i detta lopp. Man behöver inte kasta ut en massa streck i onödan. Dubblar systemet med 14 Sarpsfoss, som nu körs av Örjan Kihlström. Omgångens lås!
V75-6
Tar med fem hästar i loppet, där jag hoppas mest på 9 Rocky Race. Vann från just spår nio på V75 Bergsåker 2012 (februari). 11 Democrat har ett tråkigt läge och bäst i spets, men ute på rätt distans nu och kan överraska! 3 Stormysky har nu fått ett lopp i kroppen, sedan Reijo Liljedahl tog över. 4 Kaka A.T. har vi väntat på. Dags nu? 6 Credit Fayline håller Magnus Jakobsson högt. I dagens form kan detta vara vinnaren. Underskattad häst som troligtvis ej blir favoritspelad. 8 Mr Chicago lämnas utanför kupongen. (p g a kostnadsskäl) Kördes med skor senast. Säkert barfota nu. Räknas.
V75-7
4 Oracle vann visserligen via open-stretch senast, men behöver inte be om ursäkt för segern. Barfotakörningen kan vara nyckeln till den nyvunna formen. Aktionen är inte alltid den bästa, men man har ett löphuvud av guld istället. Dessutom visar man prov på startsnabbhet. Enda hotet i spetskampen är 2 Ulm Karsk, som troligtvis släpper över aktuell distans. Uffe trycker sig till spets och sedan ska dt vara klart. Spik!
Systemförslag
V75-1: 4 Digital Darling
V75-2: 3.6.11
V75-3: 3.4.6
V75-4: 2.5.11
V75-5: 7.14
V75-6: 3.4.6.9.11
V75-7: 4 Oracle
270 rader / 135 kronor
|
Rocky och chigago är inte på samma planet
|