Visa ett inlägg
Gammal 2013-09-04, 09:27   #1368
schtek

schteks avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 6887
Standard

Hehe ja, kul att hockeyn är igång snart igen. denna omgång är dock inte helt lätt att bena ut. jag har inte sett någon match men kikat lite på statistiken. omsättningen är ju nästan noll än så länge så svårt att hitta "värdestreck".

LHC - HV71
målrika matcher lagen emellan. 6-1, 5-4, 5-4, 6-1, 0-6 till LHC i de 5 senaste matcherna. båda lagen har haft rätt målglada matcher i european trophy.
LHC slog capitals borta med 4-3 senast och hv fick stryk mot bratislava med 7-4 borta. här tycker jag man kan vikta lite åt LHC och chansa på att börja ganska högt.

LHC: 3,4,5
HV: 2,3,4

ett lyxstreck kan vara 6an på LHC

Mannheim - Jokerit
2-1 till respektive lag 2012 och 2010 (mannheim vann eftr. straffar)
Mannheim två av de tre senaste vinsterna är eftr. straffar mot frölunda och inglostadt, 3-2 alla gånger.
Jokerit har vunnit två raka mot helsingfors. en liten värdemätare kanske kan vara att båda förlorat mot Färjestad. Mannheim med 4-1 borta och jokerit med 2-0 hemma. känns som en jämn match med lite mindre mål här.

Mannheim: 1,2,3
Jokerit: 1,2,3

Här kanske finns plats för någon eller båda nollorna.

Fribourg - Bern
Fribourg har gått bättre än Bern i ET. Båda lagen kommer från schweiziska national league A. Förra säsongen vann Fribourg serien före Bern med 9p. I slutspelet vann Bern finalen med 4-2 i matcher mot just Fribourg. Jag vill inte räkna bort Bern här.

Fribourg: 1,2,3,4
Bern: 1,2,3,4
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
slindoffer (+3)

Senast redigerad av schtek den 2013-09-05 klockan 09:07. Anledning: uppdatering, klart
schtek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat