Visa ett inlägg
Gammal 2013-09-10, 14:56   #2
Klanke

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 936
Standard

DD idag på Jägersro (hemmabana) jag har fiskat upp lite info som kanske är värdefullt

Takter reder ut alla frågetecken..

DD1. Bully Beatdown har stora chanser att nå ledningen pga solfjädereffekten, hästen står verkligen på tur efter att ha gjort många gedigna lopp utan att få riktigt utdelning. Hoppas man kan hålla ledningen för då bör det vara toppchans, annars bara chans...Caligula F ställs idag mot tuffare konkurrenter med lite mer päls på bröstet, jag gillar annars denna travare som kommer att klättra med tiden i klasserna, har mött stentuffa gäng på slutet men inte fått utdelning än, med klaff nu kan det vara dags..Diris Aragoon (nr2) är mycket kvick ut men siktar nog att slinka ner i ryggen på min tipsetta. Får man fritt han man en vass kort speed. Dock sätter hästen sällan nosen först. Mynta broline kan också en del, gynnas om det blir kraftig överpace

Är Inara i ordning blir hon en svår nöt att knäcka, passa dock en rolig outsider som kan få loppet kört i halsen...

DD2. Inara imponerade storligen ifjol när hon sprang in lite över 250 000 kr. I år har hon bara startat en gång och då visade hon att hon har mer att ge på tävlingsbanan. Från detta läge måste nog kretsen kring henne vara väldigt optimistiska. Its Rhyme tog sig till finalen i storsprintern vilket bör smälla högt i detta lopp, motståndet svalnar och Its Rhyme är mycket explosive från start, dock tror jag att hästen är bäst på kort. Breath out är inte så tokig och skulle det köras hårt i början, har ekipaget alltid en polllet kvar till slut. Om man vill fiska efter fina DD odds ska man plocka med denne... Bourps linea har läget...

DD1. 1
DD2. 2
* stor insats

DD1. 1
DD2. 5-6
* mellan stor insats

DD1. 6
DD2. 2-5-6
* 50

Roliga DD.

DD1. 10 Mynta Broline
DD2. 1-6
*25

Övriga drag:

avd1. New of hawke är inte sämre än favoriten, man har nu 3 raka segrar och formen är på topp. Känns tidig och väldigt streckvärd på 32%

avd2. Toralf Jubb är en stark krabat som nu möter något svalare motstånd. Kan krossa allt här och känns väldigt streckvärd...

avd3. Red Rose america har toppchans att vinna och detta är omgångens bästa spik...

avd4. Öppet lopp, kanske Blue Motion om Conrad hittar slagläge...
Easy Arrow ska man kanske passa. Takter och Lars I Nilsson verkar ta många vinster tillsammans.

God tur!
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat