Citat:
Ursprungligen postat av Jensw
Vilket lag rankar du som starkast i hockeyallsvenskan iår?
|
Ruggigt svårt, måste erkänna att Djurgården ser starka ut men samtidigt så har de tagit segrar i en period då det för alla lag handlar om att hitta formen snarare än att vara på topp. Då är det huvudet snarare än kapaciteten som fäller avgörandet, det har varit till Djurgårdens fördel.
Tidigare säsonger har det varit enklare att plocka ut topp 3-lagen samt några tänkta playoff-lag, nu när importgränsen slopats så kan vissa lag prestera/underprestera långt ifrån förväntat. Hävdar att mitt
Västerås har klart störst kapacitet i truppen OM transatlanterna producerar som de gjort i tidigare klubbar. Samtidigt kan det gå knackigt för importspelare, Broc Little vräkte in mål i gulsvart och vann poängligan samtidigt som han hade hemlängtan. Fick ledigt en vecka runt jul och det räddade hans säsong och framtida kontrakt med AIK. Gäller att hitta det som krävs för att få ut max av dessa legoknektar.
Placerar Västerås etta på listan, men det är inget jag väljer att spela på.
Jag tror att Malmö eller Rögle kommer få det lite tuffare, ser luckor i båda trupperna. Håller Djurgården, SSK och möjligtvis Bofors på samma nivå som skånelagen.
Lag som ofta kommer underskattas av oddssättarna är Mora, Oskarshamn och Karlskrona (som fått ihop en intressant trupp även om de kommer missa play-off).