Visa ett inlägg
Gammal 2013-09-18, 15:26   #440
Wagner
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2212
Standard

Saker jag inte förstår mig på - Del 11


Folk som inte lärt sig klockan.

Vi har ju två nationella trauman här i landet. Först på våren och sen på hösten. Jag pratar naturligtvis om dom tillfällen folk får kollektivt hjärnsläpp när klockan ska ställas fram och tillbaka. Just det fram och tillbaka. Det borde räcka så men icke då.

Det behövs både ramsor och minnesregler. Ungefär som att höger är handen man hälsar med. Fast den slutar man med efter förskolan då det anses ha fastnat då. I annat fall brukar särskola vara högaktuellt. Från Wiki.

Minnesregler[redigera | redigera wikitext]

Ett sätt att minnas åt vilket håll man ska ställa klockan är att ta hjälp av ramsan ”Se fram emot sommaren (avser omställningen under våren); se tillbaka på sommaren” (avser omställningen under hösten). Ett annat är ”Ställ fram utemöblerna; ställ tillbaka utemöblerna”.


Hur ska man då kunna misslyckas om man inte har en aning?

Man kan ju ställa bak klockan på våren men det förutsätter att man ställer fram den på hösten. Fast det känns ju lite bakfram.

Eller så kan man ställa fram klockan på hösten och vrida tillbaka den nästa år. Borde förhoppningsvis kännas ännu mer bakfram.

Sunt förnuft sa man tidigare. Vilket innebär att man aktiverar hårddisken innanför pannbenet innan man skriker rakt ut - Hur var det nu man gjorde?!

Enda sättet att misslyckas är väl egentligen om man är osäker på vad som kommer först av vår och höst. Men å andra sidan är det väl inte så troligt att den gruppen kan klockan heller och därför känns det helgarderat med lite sunt förnuft.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
maddmax (+50), Vlad (+5)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat