Visa ett inlägg
Gammal 2013-09-19, 10:44   #1463
schtek

schteks avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 6887
Standard

Leksand - Modo
De har spelat två träningsmatcher mot varandra iår som har slutat med 3-1, 4-0 till Modo. Leksand har som sagt en torsk och en vinst. förlorade skotten med 13-46 mot Örebro senast. Alsenfelt i målet har varit duktig. Modo i sin tur har en ÖT-vinst borta mot Växjö med 2-1 och senast vann man hemma med 3-1 mot Aik. Modo verkar stabila iår och jag tror de är starkare än leksand. kanske det kan komma en reaktion för målvakten i leksand här. 5an på modo är det roliga tecknet.

Leksand: 1,2,3
Modo: 2,3,4,5

Luleå - Växjö
Luleå har bra statistik mot växjö tidigare. fem senaste har slutat 5-1,4-1,4-1,3-2(e.str) och 2-0 senast. Luleå vann första matchen med klara 5-1 mot Lhc för att sedan förlora borta mot Frölunda med 2-1. David Rautio tillbaks i kassen denna match. Växjö fick en pinne mot Modo första matchen för att sedan tappa en 2-0 ledning borta mot Hv till förlust på ÖT. Luleå borde vara numret större hemma och även jag tror det kan bli en målsnål tajt match.

Luleå: 1,2,3,4
Växjö: 0,1,2

Skellefteå - Örebro
Har bara mötts en gång innan och det i en träningsmatch iår som Skellefteå vann med 3-1. Skellefteå har tagit två 3-2 vinster över Frölunda och Brynäs och inte direkt imponerat. Örebro tog extra poängen mot Färjestad första matchen efter 2-2 FT. Sedan lyckades man som sagt bara göra ett mål på 46 skott mot Leksand senast. Om jag förstått det rätt är offensiven Örebros bästa lagdel. Kanske det kan lossna lite utan någon press borta mot mästarna. Inte helt klart om de viktiga framåt, Ericsson och Möller kan spela idag för Skellefteå. Värt att kolla upp under dagen.

Skellefteå: 2,3,4,5
Örebro:1,2,3

1728 r
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
VenCe (+3), one (+1), V75fahlle (+3)
schtek är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat