Citat:
Ursprungligen postat av clarund
Ligger mycket i det resonnemanget.
Nu deklarerar dock Svanstedt att de satsar på Heat B (min tolkning av suboptimal balans i heat A), vilket öppnar upp för olika segrare.
Fullt logiskt då Sebbes stora trumf är speeden och skiljeheat ofta körs långsammare då ena hästen måste dra.
rent chansmässigt rankar jag
3/5 mot 2
3 mot 6
5 mot 4
där den sistnämnda är din lösning vilken också är högst odds på därmed överlägsen spelvärdesmässigt på streckspel dessa varianter emellan.
Att Save är ett sto må vara men den har ett mod som de andra inte ens är nära (Commander får ursäkta pga ålder).
Då Save ger uppåt 5 ggr pengarna (på nätet) lär du dock ofta komma undan med den dissningen 
|
Hade Svanstedt eller Ludde kört Sebbe så hade jag köpt ditt

Men nu talar vi om Jorma... Killen har mindre erfarenhet av Åby (vilket speglar hans resultatrad) än vad en random fransman har.
Frågan är varför vill man starta med sin häst 3x på en dag? Är inte värt 3 lopp på en dag för en häst som är 7år och på toppen och som har mycket mer framför sig än 400k i första pris. Rätt dumt beslut av Svanstedt isåfall enligt mig. 3 starter för att eventuellt dra hem 800k totalt.. Inte värt alls!