Visa ett inlägg
Gammal 2013-09-21, 11:01   #85
michel65

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 4815
Standard

interesant intervju med flemming jensen

Flemming Jensen kommer bara med en häst, men det är som bekant favoriten 1 No Deal (V75-3). Vi pratade med Flemming tidigare i veckan (se intervjublocket) och det här är en favorit ”alla” vill fälla idag, men Flemming rundar av kanterna lite idag när vi träffar honom i gäststallarna på Åby.

- "Jag tycker inte att man ska såga honom, han har bra form och jag kommer att ladda vad som går från start så får vi se hur det går – jag har aldrig tryckt av honom tidigare och tror att han kan bättre än visat i alla fall. Att vi kör med öppet huvudlag nu spelar ju ingen roll från start i alla fall, för när han inte går med öppet går han med norskt och det betyder öppet från start. Han har alltså aldrig haft skygglappar från start. Vi kommer också att anmäla barfota runt om idag också, men jag vidhåller att det mest troligt blir skor runt om så man ska inte stirra sig blind på barfotainfon, men jag vill hålla alla alternativ öppna efter värmningen. Vi kör också i en vanlig vagn, men vi har växlat lite grann mellan den och jänkarvagnen och jag tycker inte att det är en sådan häst som det gör stor skillnad på. Vi har bra resväg till Åby och hästen ser jättepigg och fin ut efter resan. Att vi har en final som väntar nästa vecka stämmer, men vi vill vinna alla lopp och startmomentet blir spännande", säger Flemming lite kryptiskt
michel65 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat