Visa ett inlägg
Gammal 2010-04-05, 11:30   #208
Methodwaste

Methodwastes avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 34
Standard

Så jävla mys se bruden knata iväg till jobbet och sitta hemma och reka med kaffet i hand, sweet got damn mumma alltså, vore fan något o gå pro på bettingen, hade passat mig som handen i handsken... får nog gneta på ett tag till innan det blir verklighet dock...

Dagens Spel 5/4

Sverige - Allsvenskan
AIK vs Örebro @ 1.95 4/10 Expekt

Spelar på rak vinst för AIK, förlust vid oavgjort eller Örebro vinst.

Spoiler:
AIK
Mitt favoritlag sedan barnsben, ska dock poängtera att jag inte spelar med hjärtat här, det är cherrypop för att spela på favoritlaget faktiskt. Jag tycker dock att det är ett bra tillfälle för Gnaget att ta en efterlängtad trepoängare idag och även om det saknas några pjäser så är Örebro ett väldigt passande motstånd för de svartgula.

AIK har, som ingen undgått då pressen gillar att lyncha oss, öppnat säsongen rent ut sagt förjävligt. Det är svårt att se AIK representera sverige i Champions League 2010 och vad som är ännu tråkigare är att AIK visar hur sorgligt ostabil svensk fotboll är.

AIK har inlett säsongen med två kryss och en förlust, på papperet två bortamatcher men då derbyt mot BP spelades på Råsunda har väl gnaget haft två hemma matcher egentligen. Båda har slutat mållösa och AIK kommer vara råtaggade på att näta idag, med Sveriges bröligaste publik som nummer tolv så tror jag det blir medvind i seglen.

AIK är utan följande spelare.
Kenny Pavey (avstängd)
Sebastian Eguren (avstängd)

Det är två tunga avbräck men Stahre hittar nog ett bra lag ändå, en positiv sak är att Dulee Johnson är tillbaka, om han startar är oklart men han är en stor tillgång.

AIKs 18-manna trupp.
  • Försvarare: Niklas Backman, Per Karlsson, Nils-Eric Johansson, Walid Atta, Martin Lorentzson
  • Mittfältare: Jorge Ortiz, Bojan Djordjic, Daniel Tjernström, Martin Mutumba, Kevin Walker, Daniel Gustavsson, Viktor Lundberg, Dulee Johnson
  • Anfallare: Miran Burgic, Antônio Flávio, Pontus Engblom

Bojan Djordjic har två gula kort sedan innan och blir avstängd vid gult idag, hittar ni marknaden så spela Bojan gult kort, han har ju en tendens att bli hetlevrad och när inte Kenny finns på planen så tar han förmodligen över hans roll också.

Känner jag Stahre rätt så har han inte lagt den gångna veckan på att analysera Örebros spel och försöka skapa ett spel som låser Örebro, Stahre är tvärtom och släpper inte sina egna ideer. I veckan har AIK förmodligen nött på nya anfallsvarianter medans försvaret har fått gå om grundskolan i punktmarkering.

Örebro
Har nu inledningsvis i Allsvenskan gått bättre än AIK och skrapat ihop 3 poäng, en mer än AIK. Det blev vinst i premiären mot Åtvidaberg följt av förluster mot Malmö FF och Mjällby.

Örebro har aldrig varit kända för att vara ett bra lag "on the road" och de senaste åtta matcherna mot AIK har det blivit torsk 5 gånger och oavgjort 3 gånger.

ÖSK är vana vid konstgräset hemma i Närke, idag ska de upp och springa rundor på en potatisåker vilket jag ser som fördel AIK. Spelmässigt tråkigt men klimatet kan man inte ändra på, dags att bygga arenor med tak och uppvärmning kanske?

Sammanfattning
Jag väljer att spela den här då oddset (1.95) är högt på AIK med tanke på hemmaplansfördelen. Spelet har inte klaffat inledningsvis men jag tror att AIK kommer hitta ett bra tempo idag, Örebro ska inte undserskattas, många bra spelare däribland Paulinho kliver in på Råsunda idag och AIK försvaret måste ligga tätt inpå med markeringarna samt ge varandra understöd om de ska ha en chans att lyckas. Nyckeln till matchen ligger i bra försvarsspel, görs Örebro uddlösa kan det blir en matchbild till AIKs fördel då ÖSK-försvaret är rätt svajjigt (minst lika svajjigt som AIKs) och om Flavio och Mutumba har en bra dag blir det snurr på kanten. Trendbrottet känns passande, det är dags för AIK att näta på hemmaplan.

Jag tippar 2-0 till AIK men vågar inte sätta pengar på resultatspelet.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng