Om inte Om
Som vanligt enkelt i efterhand.
Synd på den Jackpottkryddade utdelningen men nya chanser varje vecka...
Valde rätt i spiken på Save the Quick i första. Vissa hästar motsvarar upprepat ens förväntningar och den här gillar jag högt och rent
Inte långt ifrån att jag även spikat Sebbe i andra heatet.
Skrev ju så här på vår sida:
Citat:
Avd 1 heat I Åby Stora Pris
Commander är gammal och Sebbe ska gå med skor i heat I (tidig info säger så iaf) således tar jag bort de två favoriterna och låser på de båda franska hästarna som är riktigt bra. Eventuellt även Nahar, avvaktar spelkassa.
Avd 3
4 Mr Chicago har varit skadad med hovbensfraktur och skall gå med skor, efter skadan har han inte ens varit nära tidigare prestationer, kan förstås kvickna till med två lopp men jag går emot. 1 No Deal är bästa hästen gissar jag men från spår 1 tappar han och får runda hela(?) fältet. Därför chansar jag på 2 Indescribable, en storskräll som är på gång formmässigt. Gillar även Johnny Takter som kusk. Finns utrymme feggarderar jag med 1 No Deal.
Avd 5 heat II Åby Stora Pris
Här har 2 Sebastian K. perfekta förutsättningar och är sannolikt vinnaren. Dock blir 4 The Best Madrik och 6 Save the Quick sjukt bortglömda och skulle en av dem ha en riktigt bra dag kan de ju vinna båda heaten, de kommer med på "spelvärde" då hela sverige spikar Sebastian.
|
Fel valt :(
En kompis föreslog 9 Linslusen AU som spik i avd 2 med reservation... den skulle man förstås knipit.
Hatade tyvärr bort Krypton Eye

och valde fel halvspik i Falcon Håleryd.
De avslutande två vinnarna var tidiga .
Bästa kupongen var denna (av 4 st totalt 561 kr)
Åby omg. 46 ATG Team
Lördag 2013-09-21 2013-09-21 09:38
V7 - endast vinst vid 7 rätt
HÄSTAR RES
1
3 SAVE THE QUICK* (FR) 5, 1
2
2, 9 7, 11
3
1, 2 12, 6
4
7 FALCON HÅLERYD 9, 5