Visa ett inlägg
Gammal 2013-09-30, 15:06   #152
slapshot

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 385

slapshot ishockey 13-14
Stats: 24 - 55 - 1
ROI: 87.15%
Vinstprocent: 30.38%

Standard

SSK har hittills varit svaga på bortaplan, petade in två puckar i premiärsegern mot Rögle men har sedan dess gått mållösa i förluster mot KHK (4-0) och Troja (3-0). Försäsongens offensiva utropstecken Jason Gregoire har varit skadad men var tillbaka senast hemma mot Bofors då laget vände tidigt 0-2 underläge till 6-2, väldigt starkt då Bofors enligt mig varit bäst i serien hittills (undantaget speedade KHK, men de kommer snart ner på jorden).

SSK har haft det knackigt men jag tror det lossnar nu, sex raka mål mot Bofors tar man med sig inför denna match. Därav spel på bortaledning efter första perioden, slantarna tillbaka vid oavgjort.

Jag har faktiskt inte sett Malmö sen premiärmatchen då de vann med 3-2 borta mot Björklöven, grundspelet lös med sin frånvaro och skåningarna såg faktiskt riktigt dåliga ut.
Sen dess har de gjort okej resultat även om de som tippat topplag borde ha ytterligare någon poäng, en pp-seger mot Troja (4-0), derbyseger mot Rögle 4-3 och två bortaförluster (3-5 Asplöven och 1-5 senast mot KHK).

Malmö ska vara favoriter sett till truppernas kapacitet men SSK kommer från en mycket väl genomförd match då de körde över Bofors i torsdags, Malmö har gått spellediga sen förra måndagen och jag anser att matchen är mycket jämnare än 2,92 på kringelgänget.

Två olika spel, moneyline på SSK samt att SSK vinner första perioden med insatsen tillbaka vid oavgjort.

2013-09-30 19:00HockeyAllsvenskanIF Malmo Redhawks vs Sodertalje SK dnb P1 100 2.390

2013-09-30 19:00HockeyAllsvenskanIF Malmo Redhawks vs Sodertalje SK 2 ML 100 2.920
slapshot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat