Mitt preliminärsystem och några tankar inför omgången:
2,3,6,8
6
1,3,4,5,6,7
3,5,6,7,9,15
1,5
3,9,11
Krav: Embassy Photo/Strong Boy DE (SOS) + Saladino/Orlando Gel/Beanie MM (understreckade)
Jag är verkligen inget fan av Veijo som kusk men med fyran struken borde han väl kunna pricka spets därifrån, och ska därmed slås. Saladino i samma lopp tror jag är bästa hästen och Ingves känner hästen bra.
Orlando Gel har uselt läge, men det är väldigt många som plockar bort honom av just den anledningen. Eftersom det är ett ganska lågklassigt lopp lär många välja innerspår och det är inte speciellt upplagt för tempo heller som det ser ut. Om Håkan bara brukar rätt taktik med hästen (runda till dödens när tempot tillåter och krossa) tror jag han vinner lätt!
Strong Boy DE lär spetsa och därifrån ska han slås! Beanie MM med första jänkarvagn och skolöst kanske forsar och vinner hur lätt som helst oavsett tempo. Snack om lopp i kroppen är dumheter, det beror på hur man tränat och jag tror det är påställt idag! Ska bli spännande att se dubbeloddsen!
Gör förmodligen ett system som går hårdare på dessa ideer och målar på i femte. Ser oerhört öppet ut och den enda jag inte ens funderar på att strecka är Vici Lane. Ska gå felfritt och så ska Adrian ha flyt och köra bra. 0,5*0,5*0,3 blir samma som 7,5% i min bok och då är han inte ett dugg intressant som favorit!
Härligt med målgalopp-tvilling som start på dagen, ger en bra feeling inför sista finliret
Lycka till allihopa!
Edit: Såg nu att SS hade samma spets-utgångar som mig, vill bara påpeka att jag hade de tankarna helt ofärgat av den infon (förmodligen är jag knappast ensam om det heller men ändå).