@ Vitoria Plzen
Plzen är i min mening inte så dåliga som många kanske tror. Plzen är förvånansvärt starka på bortaplan i Europa, där man har fem vinster och två oavgjorda på de sju senaste (svagare motstånd förvisso men ändå). Förra gången man spelade CL, 11/12 säsongen så slog man FCK, Rosenborg och BATE borta.
CSKA har ett par skador på viktiga spelare; Alan Dzagoev och Seydou Doumbia. Vilket gör att allt offensivt ansvar vilar (nästan) enbart på en spelare; Honda. Något som Plzens tränare förstått och förhoppningsvis går man in för att radera ut japanen fullständigt från matchen. Då har man vunnit mycket.
CKSA är inne i en dålig trend. Inte vunnit på de fyra senaste. Matchen kommer heller inte spelas på CSKAs hemmaplan utan i St Petersburg.
1-2?
-
@ Manchester City
Bayern har en del problem på mittfältet vilket gör att högerbacken Lahm nog får fortsatt förtroende på mittfältet. Bayern är ett lag som jag inte riktigt vet vart jag har. Man hade svårt senast på Wolfsburg. Man har gått bra i ligan men samtidigt så har man inte imponerat i matcherna när man ställts mot vassare motstånd. Man hade enorma problem mot Dortmund i Supercupen. Man hade lika stora problem mot Chelsea i den europeiska Supercupen, även om man vann på straffar till slut.
Jag vet inte om detta Bayern är så pass bra som många kanske tror. City i sin tur har inlett ligan dåligt. Men jag tror att engelsmännen kommer bli ett lag för dom stora matcherna denna säsong (se United). Man har en enorm högstapotential och får man allt att klaffa så tror jag att man kan gå väldigt långt i CL.
Jag undrar också hur Bayerns försvar kommer hantera dom dödliga kontringarna som vi kommer få se från snabba City-spelare, som Aguero, Negredo, Silva, Navas, Yaya, osv.
City är obesegrade hemma i Europa på 20 matcher. Man har vunnit samtliga hemmamatcher i ligan hittills. Sätter City sina chanser så tror jag faktiskt vi får se en "klar" hemmaseger här.
3-1?
-
@ Bayer Leverkusen
Hemmalaget har stor offensiv potential, vilket man visat i ligan. Man är starka hemma. Man har bästa möjliga trupp till denna match (Bender förväntas vara redo, enda lilla frågetecknet). Real Sociedad har sett sådär ut på sistone och det är tydligt att det här med att spela i två stora turneringar (CL och ligan) har drabbat dom negativt. Man förlorade i första omgången och tränaren har påpekat att man kommer till Tyskland för att vinna.
Bayer04:s defensiv kan vara lite seg och vilsen ibland, och Real har ändå ett antal duktiga anfallsspelare, vilket gör att EH inte är intressant. Tror på en ganska öppen match där Bayer04 till slut drar det längsta strået.
3-1?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av offside den 2013-10-02 klockan 13:26.
|