Visa ett inlägg
Gammal 2013-10-03, 10:56   #150
HPT

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 4938
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Afffe använder inte så enkla verktyg som Jokersystemet.

Däremot så har HPT ( HjälpPåTraven ) funktioner som liknar Affes genomtänkta teknik. ( Med styrning av flerbong på enkelradsnivå mot förväntat radvärde ).

De tidiga robotspelen gick i allra högsta grad ut efter hästarna. ( Insats% vs Affes bedömning av chanserna för respektive häst ).

Om man tittar på jackpotomgångar på V75 fram t.o.m. 2009 så är mönstret att snittsystemet ökade i storlek när det var jackpot. Med början i jan 2010 ändrades detta helt. Snittsystemet MINSKADE i storlek och strecklistorna började bli "skeva" eller iaf "förändrade". Jag mailade många ggr till ATG och frågade om det inte var utlandsspelen som ställde till det med en massa enkelrads-system. Fick svaret att så var det ABSOLUT inte. Nu vet vi bättre.
Jag jobbar nu med kommande version av HPT där det kommer finnas fullt stöd för "robotspel" (gillar inte ordet, men vad ska man göra). Jag har testat att göra den här typen av enorma system, och rent tekniskt är det inga problem, även om en snabb dator med mycket minne är att föredra.

Att reducera systemet, beräkna V7/Flerbong och skapa inlämningsfiler kanske tar en eller några minuter, men det är efter det som det blir problematiskt. Man sitter då med 30-40 filer med 9999 enkelradskuponger i varje, och det är inget man laddar upp på atg.se 2 minuter innan spelstopp...

Ville jag spela på det här sättet skulle jag också söka mig till andra spelbolag med bättre filinlämning. Jag sällar mig också till dem som tror att det är svenska storspelare som ligger bakom utlandsspelen, eftersom det verkar vara väldigt kunniga spelare.