Visa ett inlägg
Gammal 2013-10-03, 19:17   #47
Galeocerdo cuvier
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Sverige skulle nog behöva lite rasism. Ingen vettig människa kan väl påstå att importen av folk från tredje världen har gynnat Sverige? Och kom inte med nåt pizza eller mänskliga rättigheter kort. Visst Ryssland är inte perfekt men inte så mkt värre än i Sverige. I Sverige kan man inte ens säga att man är emot invandringen pga av kostnaden som den medför utan att bli kallad rasist och så vitt jag vet så är det inget rasistiskt med pengar?
Men det är inte i hudfärgen, deras ras, som problemet sitter. Problemet mynnar utifrån det faktum att de kommer ifrån korrupta outvecklade odemokratiska samhällen. Många kulturer där det bor mörkhyade människor är "efterblivna" - deras värderingar och synsätt är desamma som fanns i Europa för länge sedan.

Men jag vet inte om du har vuxit upp bland massor med mörkhyade adopterade människor, jag har det, de är som vilken svensk som helst.

Som exempel, jämför Amadou Jawo i Djurgården med Kartellen-blatten Kaka. Den ena talar helt ren svenska och är skittrevlig, den andra är en kaxig kriminell som bryter sönder.

Senast redigerad av Galeocerdo cuvier den 2013-10-03 klockan 19:19.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat