Visa ett inlägg
Gammal 2013-10-03, 19:41   #51
Galeocerdo cuvier
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Problemet är just rasen. Etniska vita svenskar kommer bli en minoritet i Sverige om vi fortsätter importera afrikaner med mera, olika raser blandas, ålder på när svenska kvinnor får barn ökar och om invandrarna fortsätter producera barn som kaniner.

Du tror inte det finns ett samband mellan ras och kultur? Raser med högt utvecklad kultur tenderar ofta att ligga före raser med lågt utvecklad kultur. Europa och Asien som båda har högt utvecklade kulturer ligger avsevärt framför till exempel Afrika och de arabiska länderna både när det kommer till hur långt de har kommit teknologiskt, hur rika länderna, hur demokratiska de är osv.
Jag kan tänka mig att ex. Afrikaner söder om Sahara har lägre IQ än ex. vita då de generation efter generation växt upp under krig, undernäring samtidigt som hjärnorna inte stimuleras då utbildningsväsendet är frånvarande. Men jag tror inte deras svarta hy utgör ett hinder för att öka intelligensen till samma nivåer som de vita besitter, om även de får åtnjuta goda förutsättningar.

En mörkhyad Afrikan som växer upp i en svensk adoptivfamilj, som växer upp under bra förhållanden, får näringsrik mat och går i skolan som alla andra blir precis som vem som helst. Det tycker jag pekar på att de yttre förhållandena, miljön, påverkar uppväxten för svarta till stor del i Afrika. Det är svårt att forska kring atomklyvning när var dags huvudsyfte är att försöka överleva.

Senast redigerad av Galeocerdo cuvier den 2013-10-03 klockan 20:58.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat