Visa ett inlägg
Gammal 2013-10-03, 22:28   #67
fuzzy_
 
fuzzy_s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 583
Sharp$: 888
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maddmax Visa inlägg
Det jag försökte belysa var att om man vill kalla SD för rasistiskt p g a deras förflutna, bör man göra samma med alla grupperingar som har rötterna i extremism.

Jag utgick från att du inte menade svenska medborgare (nationalitet) när du pratade om den "naive svensken" utan etniska svenskar. Nationalitet är endast en juridisk term. Om du pratade om svenska medborgare (av alla olika etniciteter) som naiva ber jag om ursäkt. Jag tror dock inte så var fallet och logiken i ett sådant uttalande är om möjligt ännu mer konfunderande.
Ok.

Det är inte alls så konfunderande. Svensken jag pratar om är som sagt svensken som röstar på SD, går ganska lätt att utläsa, etniciteten har ingen betydelse.

Citat:
Ursprungligen postat av maddmax Visa inlägg
Problemet är att du yttrade en åsikt som var baserad på vad du tyckte om svenskar, inte på vad deras handlingar eller åsikter (eller rättare sagt, du använde deras etnicitet som skäl till deras åsikter och handlingar).





Vad är skillnaden?
Det är spännande att höra vad jag bygger mina åsikter på. Tyngden ligger på att dem är naiva (baserat på deras handling), att vara svensk innebär för mig inte en speciell etnicitet.

Är som vanligt poänglöst att diskutera politik på ett forum. Läggs mer tyngd på begrepp, meningsuppbyggnader och andra oväsentliga saker. Får bli mitt avslut i den här tråden.
__________________
"Cruisin' down the street in my 6-fo', Jockin' the bitches, slappin' the hoe's "

Senast redigerad av fuzzy_ den 2013-10-03 klockan 22:34.
fuzzy_ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat