Ämne: V86 9/10
Visa ett inlägg
Gammal 2013-10-09, 15:40   #70
crossbow
 
crossbows avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 685
Sharp$: 8831
Standard

Anders Svanstedt om bästa V86-chanserna

Åke Svanstedt gör resan till Solvalla & inom V86-spelet har tränaren fyra hästar till start, med tre bra chanser enligt Anders Svanstedt. I Vinnare V64 igår avslöjade Anders vilken som är stallets bästa chans; Mr Vida (V86-1).

Bra läge
Bästa chansen enligt Anders Svanstedt är nyförvärvet Mr Vida som får möta den tidigare Svanstedt-tränade hästen Rocky Winner som gör sin första start för Jörgen Westholm.
– Det ska bli väldigt kul att se Mr Vida från det fina läge han fick. I och för sig rätt så tuffa motståndare, jag tänker framförallt på vår gamla Rocky Winner. Men det ska bli väldigt kul att se Mr Vida, säger Anders Svanstedt i Vinnare V64.

Uppladdningen inför loppet har bara varit bra.
– Han har sett otroligt fin ut. Han gick ett lugnt rundbanejobb i måndags och kändes otroligt fin och såg ut som en stjärna.

”Otroligt bra för klassen”
I V86-3 startar Rolex Bigi som gjort två starter i Åke Svantedts regi och vunnit båda gångarna.

– Rolex Bigi har tränat på väldigt bra sedan den senaste starten. Han har inte så mycket lopp, det är det här vi ha siktat på sedan senast. Han är otroligt bra för klassen och det har han visat. Han ska vara med där framme också.

”Möter rätt så tuffa hästar”
Stallets Gisela Åsa i V86-8, blir ganska hårt betrodd av spelare och landets tipsexperter.

– Gisela Åsa har formen på topp men möter rätt så tuffa hästar. Jag såg att hon var högt tippad i många tidningar men jag tycker det är lite väl oschyst, så här tuffa hästar var det länge sedan hon stötte på, säger Svanstedt.

Källa: Sportbladet
crossbow är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat