Visa ett inlägg
Gammal 2013-10-11, 17:25   #32
crossbow

crossbows avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 8840
Standard

Svanstedt om sina

Lördagens V75-omgång på Åby blir min näst sista i Sverige på mycket länge. Jag kör även på Romme nästkommande helg och mina sista tävlingar här blir på Axevalla söndagen den 20 oktober.

+++
Zjanti River (V75-1) hade ett dåligt läge senast och hamnade illa till. Men han gick bra till slut även om det bara räckte till en femteplats. Hästen är i bra form och har känts fin i träningen efteråt. Nu har han ett betydligt bättre spår och han är snabb ut bakom bilen. På form och läge är han nog inte helt borta. Barfota runt om.

Tore (V75-3) gjorde ett topplopp i första starten efter vila senast. Han gick en låg 1.14-tid över full distans med voltstart men ändå räckte det inte för att vinna. Han kommer säkert att ha ännu lite bättre form till den här starten men det är alltid lite galopprisk i voltstart med honom. Senast klarade han fjärdespåret men det gäller att han tar trav när man vänder upp och ska iväg. Gör han det är han rätt så snabb ut. Felfri kan han nog blanda sig i segerstriden och det blir en stark trea i betyg och min bästa chans i omgången. Barfota bak.

++
Kaiser Broline (V75-2) körde kusken helt perfekt med senast och han gick också bra som trea. Han känns som vanligt i träningen men från spår tolv har jag ingen känsla att han rundar alla och kan vinna. Jag ligger lågt och är nöjd med en bra placering. Barfota runt om.

Brasil Boko (V75-6) fick ett tufft lopp i dödens senast och det tål han inte längre. Han har blivit lite känslig och måste ha det serverat numera. Tidigare var han lite tuffare. Hästen ser helt normal ut i träningen men jag tror inte att han räcker till vinst utan han får smyga med.

Perfect Toll (V75-7) var som jag trodde inför senaste starten kraftigt förbättrad och han gick en bra tid, även om det inte räckte för att vinna. Hästen fortsätter att se bättre och finare ut i träningen efteråt. Nu är det första gången i Gulddivisionen och det är alltid tufft. Det blir svårt att vinna då han möter ett par riktigt bra hästar. Han är heller inte så snabb i början så mycket hänger på hur han kommer till. Men jag tror att han kan vara långt framme om han får rätt resa. Barfota runt om igen.

Källa: Trav365/Sportbladet
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
99masen (+5), siarmo (+5)
crossbow är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat