Så vår vän solen
Var 21 grader ute så jag la mig på balkongen. 17-18 funkar också vid gynnsamma förhållanden. Tyckte det gassa på rätt bra så jag la termometern i solsängen så att strålarna gick rätt på. Då hoppa vi upp till 45. Sen höll jag upp den mot solen och då blev det 55-60 grader, svårt att säga exakt då den bara är graderad till 50 grader. När jag la ner den i skuggan så dippa vi snabbt ned under 20 så den visar korrekt.
Eftersom huden blir varm får det anses som vetenskapligt bevisat att temperaturen är över 37 grader, annars skulle kroppstemperaturen inte påverkas. Men inte tror jag dom kommer säga på vädret i kväll att det var 55 grader i solen. Eller 80-90 grader som det med lätthet lär bli en högsommardag.
Det är aldrig någon som berättar hur varmt det blir i solen, bara i skuggan där ingen vill sitta ändå. Om man talade om hur djävla varmt det blir i solen så kanske folk skulle undvika den, som man säger sig vilja då man berättar hur varmt det är i skuggan...
Men eftersom alla vill se brunbrända flickben på sommaren så håller man käften. Någon annan hållbar teori har jag inte.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: Boone (+10)
|