Har följt Alexander ganska länge via The Zone turneringarna och man kan ju ganska snabbt konstatera att han aldrig har mött någon riktigt bra brottare.
Och även om han sparrat en del med Latifi och andra duktiga brottare så vet vi ju inte riktigt var han står när det väl blir en match-situation.
Davis vet jag inte mycket om förutom att han va en bra collagebrottare och vunnit endel i SW med. Hur pass bra hans haka är har jag dock ingen koll på, men den lär absolut bli testad av Alexander.
Tror Alexander kan ha ganska stor fördel av att fighten ej går i USA. Kan han dessutom utnyttja sitt ganska stora längdövertag och landa några fina i början så tycker jag han har en okej chans. För en bra boxare, det vet vi ju att han är.
Men vart hans takedown-defence står idag, det blir troligen den avgörande faktorn här.
Har dock egentligen ingen som helst erfaranhet av betting på MMA. Utan här bygger mina antagande bara på att jag följt sporten ganska hårt till och från de senaste åren och även lite eget utövande. Men ska erkännas att jag tappat lite av kollen på UFC under vintern nu, då jag haft svårt att hinna med och se galorna.
Hursomhelst så kommer jag nog att köra en liten liten tv-peng(typ 0,25u eller nått sånt) till 4.75, bara för att höja temperaturen lite extra kring denna fight och även testa på att betta på MMA.
Ni som spelar regelbundet på MMA, vilka bookies brukar ni använda? För kollar jag t.ex. på NB så har de ju bara Moneyline på segrare, och där är ju oddset överlag ganska ointressanta..