Visa ett inlägg
Gammal 2013-10-15, 15:12   #493
Wagner

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2252
Standard

Ska vi stöka av det där med stolarna också så ska ni väl klara er på egen hand sen. Nu för tiden måste man ju betala för sittplatsen på planet. Men har man inga problem med att sitta mitt i smeten, eller ännu hellre så man sitter så att man får en illaluktande toalettkö som hänger över sig och småfiser dig i ansiktet, behöver man inte göra någonting. Vi andra köper en stol.

Populärast och dyrast är dom röda platserna vid nödutgångarna. Jo då jag har också suttit där men har hittat bättre alternativ. Den stora nackdelen med dom sätena är att det är ett jätteutrymme ledigt framför dina fötter som du aldrig kommer åt hur långa ben du än har.

Så där passar resten av passagerarna på att parkera sig på väg till muggen eller som vardagsrum när man ska småprata med en lika snål kompis som inte heller köpt en vettig stol och hamnat i andra änden på planet. Lägger jag ned en pocketbok för ett ögonblick så kommer dom rusande och förpassar den samma uppe i bagagehyllan. Men att 3-4 fetknoppar står och hänger på samma utrymme och dricker gin och tonic har dom inga problem med. Lite som det där med cykelhjälm. https://www.sharps.se/forums/271178-post408.html

Var ska vi sitta då? Ja det här är ett Airbus-321 men dom ser ungefär likadana ut. http://hera.apollo.se/web/novair/360/index_se.html

Jo man ska sitta precis framför dom där röda dyra stolarna. Då kan man ju själv passa på att utnyttja det stora utrymmet precis bakom när man behöver sträcka på benen.

Gröna stolar alltså. Längst fram är det 3 bredvid varann så det går ju bort om man är två själv. Dom längst bak är vid muggen och går fetbort. Kvar blir då rad 24 i mitten. Höger eller vänster?

Vänster. För till höger parkerar sig en flygvärdinna på en bakvänd stol vid start och landning. Och har du ingen lust att småprata (själv vill jag knappt prata med kärringen) med henne blir det jobbigt att låtsas sova så fort hon dyker upp. Ännu värre när något hen sätter sig där och stirrar på ens brunbrända ben.

Att det är dom billigast platserna på hela planet är bara en bonus. Har du inte jättelånga ben så sitter du lika bra där som på platserna bakom. Sätena går heller inte att vicka lika mycket som vanligt, har aldrig märkt någon skillnad. Och så det bästa till sist. Det kommer ingen och rycker i ditt ryggstöd när dom ska upp och ner eller bara vill djävlas lite i största allmänhet. Inga snorungar som sparkar dig i ryggslutet heller.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+5), the_mirage (+5)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat