Ämne: NHL 13/14
Visa ett inlägg
Gammal 2013-10-16, 21:01   #128
Abyss
 
Abysss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 588
Sharp$: 318


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ducks are 4-0 in their last 4 overall.
Ducks are 4-0 in their last 4 games playing on 2 days rest.
Ducks are 5-1 in their last 6 when their opponent allows 2 goals or less in their previous game. 

Flames are 2-22-3 in the last 27 meetings in Anaheim. 
Home team is 40-12-4 in the last 56 meetings.
Anaheim är 5a i NHLs göra-mål-liga och vunnit 20 av deras 29 matcher. Anaheim har gjort 17 mål och släppt in 6 på sina senaste 4a hemmamatcher.
Jonas Hiller släppte t.ex. in ett mål i senaste matchen mot Ottawa (4-1) och räddade 30 och man har snittat 56 skott på senaste fyra hemmamatcher. Idag kommer de dock starta med Victor Fasth.

Så vad pratar för en Anaheim vinst här då?
Jag tycker att Calgarys försvar är riktig dåligt och det bevisas av tillåta-mål-tabellen där man ligger på 25e plats för att inte tala om deras döda-PP placering som är NHLs sämsta. Calgary är inte heller så där jätte bra på borta is och har bara vunnit 15 av 54 matcher. I mål startar de idag med Joey MacDonald (SvS % .897) som hjälpt Calgary att vinna två matcher (Montreal och New Jersey) där han fått börja men idag tror jag det kommer krävas MYCKET av laget för att stoppa Anaheim från att ta 3e raka hemmamatchen på deras 20års jubileum. Jag tror inte att Fasth kommer hålla nollan men tror inte heller att Calgary kommer tillåta lite mål heller.

Då oddset är så pass dålig på Anaheim så kommer jag testa Anaheim -1.5 @ 2.45 (William Hill).
Är lite sugen på ö5.5 med men ej bestämt mig än
Abyss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat