V4 Bergsåker: Thomas Mjøen tar med seg Vladimir på tur til Bergsåker. For første gang skal fire-åringen overnatte før løp.
Snaue seks timer i bil hver vei venter Thomas Mjøen og Vladimir før mandagens lunsjløp på Bergsåker.
- Vi reiser allerede søndag ettermiddag, ettersom løpet går så tidlig på dagen. Det er første gang Vladimir overnatter før løp, men håper og tror det skal gå fint. Turen den tar vi med ambisjoner, forteller Mjøen.
- Hva tenker du om sjansene til 10 Vladimir i V4-1?
- Jeg forstår at hesten står tidlig på tipslinja. Grunnlaget er perfekt og at det er et årgangsløp, gjør at motstanden er passende. Nest sist var vi også på Bergsåker og ble nummer to. Den gangen skulle jeg har kjørt unna mot oppløpet, men det er enkelt å være etterpåklok. Vladimir er en ærlig og flink traver, så pisken hadde ikke så stor fordel for hesten. Denne gang blir det nok et løp i rygger, så håper jeg at Vladimir har fart nok i kroppen til å runde denne gjengen. Vi gjør ingen endringer på hverken utstyr eller balanse. Som sagt tar vi turen med ambisjoner, avslutter Mjøen.
Läser man mellan raderna så skall detta bara vara vinst... Bara första övernattningen emot...
Senast redigerad av Pilkast den 2013-10-21 klockan 12:05.
|