Har varit dålig aktivitet här på senaste tiden p.g.a tidsbrist. Men än har jag inte gett upp trots dåliga resultat. Har ändå plussat på Mestis de tre senaste säsongerna (alla säsonger jag bokfört mitt spelande), så det krävs mer än så för att skrämma bort mig ;P
Dagens spel:
| 2013-10-23 17:30 | Mestis | K-Vantaa vs LeKi |
1 |
FT |
1 |
2.050 |
| 2013-10-23 17:30 | Mestis | K-Vantaa vs LeKi UNDER |
U 5.5 |
FT |
1 |
1.800 |
K-Vantaa har haft det tungt på senaste tiden, men så har man också mött flera av topplagen, idag lär man vilja hitta tillbaka till vinstspåret. Idag står ett vingklippt LeKi som fråntagits sina kontraktslösa stjärnspelare (bl.a trion Lucenius, Makkonen, Venäläinen) som alla hittat spelplatser i SM-Liiga. Båda lagen ställer dock duktiga målvakter (Korpisalo vs Hetényi) och jag tror det blir en jämn och målsnål tillställning.
| 2013-10-23 17:30 | Mestis | HCK vs SaPKo |
+1 |
FT |
1 |
2.010 |
SaPKo har spelat upp sig lite på senare tid och lyckats knipa några viktiga pinnar. Förra matchen som också är senaste mötet lagen emellan vann SaPKo på hemmaplan över HCK. HCKs namnstarka anfall har inte lyckats hittat målformen och idag ställer man dessutom reservmålvakten och föredettingen Jaakko Suomalainen i mål. Suomalainen har inte övertygat hittils. SaPKo får in ännu flera ligaförstärkningar från HPK genom att även en av förra årets bästa nykomlingar Ville Järveläinen ansluter till dagens match.
| 2013-10-23 17:30 | Mestis | TuTo vs Peliitat ÖVER |
Ö 6 |
FT |
1 |
2.010 |
TuTo gör flest mål i serien och Peliitat släpper in flest... Idag står reservmålvakten Kimmo Meriläinen för TuTo och han lär inte kunna hålla nere Peliitats hyfsade offensiv. Det brukar bli målglada matcher lagen emellan och med TuTo's offensiv mot Peliitats Antti Rautiola lär det bli målglatt även idag.