Visa ett inlägg
Gammal 2013-10-24, 15:39   #41
donkyklonk

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 3903
Standard

Läser många både här och i andra travtips(aftonbladet tex) som tror att CC ska "följa" med Harry och få överta ledningen. Detta tror jag inte på. Det är svårare än vad ni tror att bara följa med bakom hästar och få samma acceleration, så extremt startsnabb är inte heller CC.

Jag är av en helt annan spetsteori som är Caballion som ju öppnar riktigt bra när man trycker av honom. Får väl lite påhopp att han är osäker osv men faktum är att det är väldigt sällan han hoppar bakom bilen utan det är när nästan uteslutande senare i loppet när mjölksyran kommer inte i bilden. Caballion tar dock inte ledningen av egen maskin men tror samtliga tänkbara spetskandidater släpper till honom(2,4,5). Kan sedan inte tänka mig att Fredde med toppform på stallet släpper. Hästen är stark och passar bra på långa distanser och spetsvinnare på Jägers har vi sett förr eller? Naturligtvis måste hästen fungera igen men fungerade glädjande nog i senaste starten. Fredde ligger som vanligt lågt med denna hästen "och vill se den fungera flera starter först", men är helt övertygad om att han verkligen tror på sin häst denna gången och kommer köra därefter. Inte säkert det håller hela vägen men jag tycker det är bland de intressantare strecken denna omgången till 15%!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
benny28hbg (+3), waco90 (+4)
donkyklonk är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat