Visa ett inlägg
Gammal 2013-10-30, 16:23   #17
crossbow

crossbows avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 8840
Standard

Stall Stefan "Tarzan" Melanders/Cattis Lundström har en drös hästar till start (åtta närmare bestämt) och "Tarzan" själv uttalar sig om chanserna inför kvällens V86 så här:

10 Super Otto (V86-2)var med i ett extremt långt lopp senast och orkade inte riktigt. Jag var ändå nöjd och hästen har form. Tränar också bra. Läget gör inte så mycket då han ändå inte är startsnabb. Vi rycker skorna denna gång och med klaff är han med där framme.

5 Sign of the Pines (V86-5) har inte kommit med i loppen på slutet och är bättre än raden. Skönt att hon kom med nu och jag tror på en fin insats, men det blir väl svårt att vinna. Barfota igen.

10 Bear With Me (V86-5) fick inte fritt till slut senast och är inte så tokigt igång. Men Sign of the Pines ska nog rankas före,

12 Feedup (V86-6) agerar ojämnt, men har kapacitet. Marcus har lyckats bra med hästen förut. Lång distans är inget problem men det krävs tur från läget. Barfota fram igen.

8 Long Night (V86-7) går bra varje gång nu. Vass spurt i skymundan i V75 senast. Voltstart är inget problem och det är bara att hoppas att hästen framför kan öppna bra. Med klaff på bitarna spurtar han vasst igen. Ingen balansändring.

5 Fromage (V86-8) bröt inåt och galopperade i början i onsdags. Är annars i form och spåret bör klaras. Gör en fin insats om det klaffar.
Skor bak igen.

7 Yaw Damper (V86-8) var jag väldigt nöjd med som femma i en tuff Breeders' semi i onsdags. Var bra förra hösten och verkar ha hittat höstformen igen. Kan komma bra till från springspår och bör sluta i främre träffen.

12 Captivating Ås (V86-8) går bra varje gång och jag var mycket nöjd med tredjeplatsen i V75 på Romme senast. Hon är stark och tål att gå en bit. Är bäst av mina tre i loppet och med klaff är det inte omöligt att hon segerstrider. Barfota fram igen, säger slutligen Stefan Melander.

Källa: Vitippa.se
crossbow är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat