Visa ett inlägg
Gammal 2013-11-01, 12:10   #213
slapshot

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 385

slapshot ishockey 13-14
Stats: 24 - 55 - 1
ROI: 87.15%
Vinstprocent: 30.38%

Standard

2013-11-02 16:00HockeyallsvenskanBIK Karlskoga vs Mora 2 FT 69 3.650

Intressant match i Nobelhallen, av anledningen att Bofors anses vara stora favoriter trots att de är i en REJÄL formsvacka. De inledde serien starkt och jag höll dom högst av alla bortsett från KHK för ett par veckor sen, sen hände något.

23/10
IKO 4-1 Bofors

26/10
Bofors 2-3 Västerås (i förlängning)

29/10
Bofors 0-3 Rögle

31/10
Almtuna 0-1 Bofors (i förlängning).

IKO-matchen har jag ingen koll på, dåligt dagsarbete antog jag. Bofors-Västerås såg jag på plats, värmlänningarna fick båda målen felaktigt godkända och spelade en hel period i pp. Jag är gulsvart in i själen men kan helt ärligt säga att domaren hade gått in tungt på raka ettan, det var pinsamt att se. I spel 5-5 hade Bofors inte mycket att sätta emot, har aldrig sett dom så svaga på hemmaplan sett över 60 minuter.

Detta följdes av en klar torsk hemma mot Rögle som innan dess inte tagit en enda trea på bortaplan. Igår blev man utspelade av Almtuna men lyckades klara 0-0 och fick bonuspoängen. Det kan ha varit en vändpunkt men de har spelat värdelöst i fyra matcher och jag kan inte blunda för 3,65 på rak Mora-seger.

Mora har gått ungefär som väntat, som alltid bra fart på skridskorna och man har gjort näst flest mål i serien. Det enda som talar emot detta spel är att dom ännu inte slagit något "bra" lag på bortaplan, trepoängarna har kommit mot Björklöven och Almtuna.
Bofors lär fylla på med fler spelare framåt för att bryta torkan och jag tror Mora har goda chanser att gå på kontring och vinna morgondagens match.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
slindoffer (+3), patrik_g (+2)
slapshot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat