Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Det tragiska är att Astrid och Gunnar skulle vinna mer pengar i längden ( eller förlora mindre, men det är ju samma sak ) på att spela "Endast alla rätt". Min gissning är att enorma mängder rader med "ingen utdelning = jackpot" kommer från HarryBoy-kuponger.
De som har mest nytta av V8/V7/V6-alternativet är ju de spelare vars vinster oftast fryser inne pga för låg utdelning. Att få 2.5 ggr vinsten när man till slut sätter raden väger ju upp de uteblivna "småvinsterna" många ggr om. Allra helst som "vinsterna" som sagt många ggr går till jackpot-ar!
Och det här gäller ju småspelare/HB-spelare mer än andra.
Naturligtvis ska V6-valet göras av spelaren själv. Ungefär som att man kan välja egna hästar på Spik-Harry eller att väljer insatsnivå själv.
|
Hmmm
skulle vara intressant med uppdaterad stöld-statistik.
Men jag är tveksam till att Harry har någon "edge"(självklart talar vi grader av förlust här) i att spela för alla rätt oavsett .
Visst, om typ 30% skulle försvinna i Jackpot (vad kan siffran vara, 10% ?), jag tror nämligen att ett fåtal procent av spelarna tar lejonparten av pengarna då de är så långt mycket skickligare än strecklistan och Harry, men det är bara min tro.
Att Harry skulle vara skicklig på att sätta storvinster tror jag är en illusion (som ATG framkallat).
Har spelat Harry en gång, hittade en kupong på 50 kr och gjorde en "Spikharry", därmed fick Harry äran att välja
EN häst på min lapp. Ofta är det just "Spikharry" som vinner stora vinster... helt naturligt !?