Citat:
Ursprungligen postat av clarund
Hmmm
skulle vara intressant med uppdaterad stöld-statistik.
Men jag är tveksam till att Harry har någon "edge"(självklart talar vi grader av förlust här) i att spela för alla rätt oavsett .
Visst, om typ 30% skulle försvinna i Jackpot (vad kan siffran vara, 10% ?), jag tror nämligen att ett fåtal procent av spelarna tar lejonparten av pengarna då de är så långt mycket skickligare än strecklistan och Harry, men det är bara min tro.
Att Harry skulle vara skicklig på att sätta storvinster tror jag är en illusion (som ATG framkallat).
Har spelat Harry en gång, hittade en kupong på 50 kr och gjorde en "Spikharry", därmed fick Harry äran att välja EN häst på min lapp. Ofta är det just "Spikharry" som vinner stora vinster... helt naturligt !?
|
Ja håller med dig, det är ju just spikharry som vinsterna dras hem på men trots det så marknadsförst det precis som att det är harryboy som har tagit ut ett system själv med 2-3 stycken 1% på.
Att man ens ska få en harryboy som inte är spikharry och som innehåller en häst utanför top 3-4 på strecken finns knappt om man inte köper en harry ett bra tag innan omgången börjar.
Jag har testat det där ett antal ggr och slängt bort 150-200 kr ett gäng omgångar på samtliga streckspel genom att köpa 3-4 harryboy till omgången och tro mig det är brutal skillnad på hur strecken sitter på den beroende på när du lämnar in.
Ett exempel är att för tillfället är det endast 80 system inlämnade till måndagens V64 på Färjestad, nuvarande streckfördelning kommer förmodligen vara helt omkastad på måndag kväll då det ist är 80.000 system eller liknande.
Gör du en harryboy idag till måndagens V64 så får du hästar med riktigt fint värde men lämnar du in den 19:00 på måndag kväll så kommer det enbart vara favoriter på den.