Ämne: NBA 5/11
Visa ett inlägg
Gammal 2013-11-05, 21:32   #1
Vlad
 
Vlads avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 626
Sharp$: 1722
Standard

NBA 5/11


Många matcher inatt och jag har två spel jag tagit än så länge

Pelicans -9

Suns imo ligans sämsta lag och definitivt med ligans svagaste froncourt och utan sin bästa spelare Goran Dragic som har ankelproblem. Suns har otroligt nog inte förlorat ATS ännu men liksom 76:ers igår tror jag det är dags att åka på en smäll här.

Pelicans klart förbättrat speciellt defensivt i senaste matchen och med Anthony Davis som dominerar stort och Eric Gordon frisk än så länge så är de ett klart bättre lag än Suns. Tror på en blowout och vinst med 15+ igen för NO

Pistons ML 2.05

Brandon Jennings tillbaka och Pistons har storleken i Drummond/Monroe och även Josh Smith för att stoppa Hibbert/West inside. Detroit har vunnit rebounding i alla 3 matcher hittills även borta mot Grizz som är starka med Gasol/Zbo. Nyckeln i matchen för Pistons ligger i att stänga till i paint och tvinga Pacers att skjuta mycket utifrån där de inte är lika vassa som i när de får komma in och naturligtvis återigen vinna Reb vilket jag tror de kan fixa.

George Hill saknas i Indianaså CJ Watson startar antagligen men det innebär att vi kommer få se ännu mer av Paul George som Point Forward och mycket hänger på honom idag för Pacers. Om inte George har en monstermatch tror jag Pistons har bra chanser att vinna och ger dem över 50% i vilket fall

Har andra leans på Rockets,Nuggets och Bobcats men inte tryckt av. Dela gärna med er om ni har några tankar om dem eller andra av nattens matcher
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+5)
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat