Ämne: V86 uppnsack
Visa ett inlägg
Gammal 2013-11-06, 16:45   #62
crossbow

crossbows avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 8841
Standard

Nurmos om sina

Lopp 4, 2140A 2 CHECCO BOKO - Jorma Kontio

Är mycket fint i ordning och han gjorde ett topplopp senast. Trots en tuff resa med tredjespår och dödens så gav han sig aldrig utan kämpade till andraplatsen. Den här hästen har haft dåliga spår i hur många starter i rad som helst. Men nu fick han äntligen ett bra läge och han har känts jättefin i träningen efter förra starten. Han har absolut toppform. Det är tuffa hästar emot men han kommer att vinna lopp när som helst.

Balans: Barfota runt om

Huvudlag: Eventuellt norskt huvudlag

Lopp 7, 2140 2 PANAMA AS - Jorma Kontio

Är en jättefin travare som har mycket bra inställning. Hon kämpar alltid och gör vad hon kan i loppen och det var starkt gjort att kunna vinna senast från ett så dåligt läge som hon hade över kort distans. Jag gillar den här hästen mycket och hon har känts fortsatt fin i träningen så jag måste vara optimist igen. Andraspåret klarar hon normalt utan några problem och stallets två andra hästar som är med i loppet tror jag inte tar in 20 meter på henne. Jag tycker att hon är vår bästa chans inom V86.

Balans: Barfota bak

Huvudlag: Timos huvudlag

Lopp 7, 2160 10 AYAR BOKO - Björn Goop

Hade ett dåligt läge senast men var heller inte som bäst den dagen. Han var annars fin vid segern näst senast och innan dess hade han en del otur med positionerna i loppen. Nu har han tränat på bra igen och jag tycker att han är fint i ordning. Jag tycker annars att hästen har tävlat förbättrat i år gentemot tidigare och han har alltid tränat väldigt bra och orkat i jobben.

Huvudlag: Eventuellt öppet huvudlag

Lopp 7, 2160 12 ALBRIGHT - Ulf Ohlsson

Har vi medvetet låtit vila under sommaren och siktar på att tävla med vintertid istället. Hon är entaktad och har bara en speed och därför hinner hon inte med på snabba banor och när det går fort i loppen. Hästen är mest stark och har annars utvecklats bra både i år och i fjol. Hon känns fin i jobben men är inte redo att vara med i matchen ännu utan ska startas igång och behöver lopp i kroppen för att hitta formen.

Balans: Barfota fram

Huvudlag: Timos huvudlag

Lopp 9, 2140A 5 DAKOTA BOKO - Jorma Kontio

Hade inte sin bästa dag senast men hon var också ute mot tufft motstånd och på en mycket dålig bana. Annars är det här en häst som jag gillar och hon var fin i starterna innan dess och gjorde flera bra lopp innan hon vann näst senast. Hon kändes fin när jag körde henne i jobbet idag (läs fredag) och normalt sett tror jag att hon kan vara långt framme här.

Balans: Eventuellt barfota fram

Huvudlag: Helstängt huvudlag

Lopp 10, 2140A 8 AGA KHAN BOKO - Jorma Kontio

Är ingen osäker häst men senast blev det för snävt ifrån andraspåret i voltstart då han är stor och rejäl. Det vara bara andra gången i karriären som hästen galopperade och enligt Jorma så kändes han bra i övrigt och har även varit fin i träningen efteråt. Han har fått några lopp i kroppen nu och var exempelvis mycket bra näst senast som tvåa från dödens på en 1.12-tid. Jag vill påstå att han är mycket fint i ordning men det var synd på spår åtta bakom bilen. Visserligen är han mycket snabb ut om man laddar och skulle han inte hamna alltför illa till måste han räknas tidigt. Han kommer att tävla med jänkarvagn som han har gjort tidigare.

Balans: Eventuellt barfota fram

Huvudlag: Öppet huvudlag

Lopp 11, 1640A 5 WANNABE KEMP - Ulf Ohlsson

Har varit borta i ett år på grund av en skada och har även blivit kastrerad under uppehållet. Han har tränat fint och gick en 1.17-tid i kvalet med krafter kvar och det är också det snabbaste han har gått inför comebacken. Hästen känns bra men behöver flera lopp i kroppen innan han hittar toppformen. Jag vill att han får ett snällt lopp här.

Lopp 11, 1640A 7 ARDI BOKO - Björn Goop

Var en besvikelse senast i Mantorp då jag hade väntat mig mer av honom. Det hade känts i loppen innan att han varit på gång och hästen hade gått allt bättre ifrån bakspår. Nu fick han ledningen och gav sig till slut och jag vet inte om det berodde på den dåliga banan eller något annat. Allt verkar i alla fall normalt i träningen och hästen är lugnare nu än han har varit tidigare. Vi provar igen och den korta distansen är ett plus och han är snabb ut men läget är dåligt med spår långt ut bakom vingen. Vi kommer att prova honom i jänkarvagn för första gången och hoppas att det och den korta distansen kanske kan göra honom aktuell trots allt.

Lopp 11, 1640A 11 HANDLER - Jorma Kontio

Har bra form och var fin senast då han spurtade bra från ett dåligt läge. Han avslutade lite drygt 1.10 sista 500 ute i spåren och var inte långt efter vinnaren i mål. Hästen har haft otur med dåliga spår på slutet och fick även här ett dåligt läge. Normalt sett blir det tufft därifrån men han är fint i ordning och blir det bara hårt tempo i loppet och han har lite tur med positionerna så kan han vara långt framme ändå. Han gick med jänkarvagn senast och det fungerade bra så det blir samma igen.

Huvudlag: Helstängt eller Timos huvudlag

Källa: timonurmos.com
crossbow är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat