Okej, dags för dagbokens första spel.
| 2013-11-15 21:30 | Grand Slam of Darts | Ted Hankey vs Scott Waites UNDER |
U 27.5 leg |
FT |
168.92 |
1.740 |
Kvartsfinal i Grand Slam of Darts. Spelas i bäst av 31 ben.
Ted Hankey skulle egentligen inte varit i denna kvartsfinal. Simon Whitlock hade en 6-1 ledning (bäst av tio). och skulle ha hållit undan.
Men i detta tillfälle så började Hankey att spela mentala spel med Whitlock, ändrade ofta tempo, och började att plocka ben efter ben. Detta var inget som Whitlock var van med, och därför hon ur balans. Gjorde några enkla misstag, och plötsligt så stod Hankey som vinnare, utan att egentligen imponerat.
Waites hade också dåliga perioder i sin åttondel mot Mark Webster. Men när det kom till kritan, så visade han sina kvalitéer, och vann komfortabelt med 10-6.
Waites kommer att vara mycket medveten över eventuella mentala spel, då dem mötts på touren innan. De båda möttes i gruppspelet, och då vann Waites med 5-3.
Över till spelet.
Waites har varit den bättre spelaren den är turnering, höga och jämna snitt, och stabil på utgångarna.
Hankey är den raka motsatsen. Har blandat och gett genom hela turneringen, och över 31 ben, så kommer detta att synas. Detta kommer att bli Hankeys svanesång. Han förtjänar inte denna kvartsfinalplats.
Waites kommer att vinna denna match komfortabelt. Hankeys låga kvalité kommer att göra att han snabbt kommer att hamna efter. Jag har mycket svårt att se han få mer än tio ben på tavlan mot Waites, som överlag håller en bättre kvalité.
Jag tippar 16-9 till Waites, och tror därför att spelet "U 27.5 leg" kommer att gå in vilken dag som helst. 1.74 plockar jag alla dagar i veckan.
Oddsjämförelse: http://www.oddsportal.com/darts/worl.../#over-under;2
EDIT: Under tiden som jag skrev denna rek, så försvann spelet på Betsafe. Under 26.5 är fortfarande är mycket bra spel.